Avionul a fost excelent pentru zborurile transatlantice din 1950, întrucât, pe lângă facilitățile pe care le punea la dispoziție, putea găzdui până la 100 de pasageri, iar viteza cu care se deplasa era de peste 483 de km/h.
Mâncarea servită la bord era oferită de restaurantul francez Maxim’s de Paris, care punea la dispoziție meniuri de lux. Avioanele aveau propriile cuptoare și, de obicei, erau pregătite fruptură de vită și caviar.
Să te gândești astăzi că astfel de condiții erau posibile în trecut ar părea mai degrabă un vis decât realitate. Și totuși, unii oameni au simțit pe pielea lor cum arăta un astfel de zbor, unde dispuneai de mai mult spațiu, paturi pentru dormit, dar și restaurant.
Bronwen Roberts, fosta însoțitoare de bord de la Pan Am a zburat pe Boeing 377 Stratocruiser la sfârșitul anilor 1950. Ea își amintește cât de incredibilă a fost experiența de la lucra la bordul navei vreme de câțiva ani.
Ea putea să se delecteze, după ce oferea pasagerilor cocktailuri, cu cotlete de miel, brânzeturi franțuzești sau caviar.
De asemenea, pasagerii socializau și discutau pe lard între ei și erau serviți cu cockteiluri în salonul de pe puntea inferioară a avionului.
Acest vechi stil de zbor este foarte diferit de ceea ce întâlnim astăzi, unde pasagerii sunt tăcuți și liniștiți.
Una dintre caracteristicile speciale ale avioanelor de atunci erau paturile de deasupra capului. În loc să înghesuie bagajele în compartimentele aeriene, pasagerii puteau trage un pat în jos și dormi până ajungeau la destinație.
Boeing 377 Stratocruiser a avut primul zbor în 1947 și a fost scos din funcțiune în 1963. Odată cu trecerea la avioanele cu reacție, multe dintre luxurile celor 377 s-au pierdut. Accentul a trecut la economie și a transporta mai mulți pasageri
Astăzi s-au schimbat multe lucruri despre zbor, a spus fosta însoțitoare de zbor Roberts. În loc de caviar, primești pachete vechi de covrigi, iar de la fruptura de vită s-a trecut la mese încălzite la cuptorul cu microunde.
foto: Courtesy Pan Am Museum Foundation, CNN