Pe 4 aprilie 2004, Miron Mitrea, la vremea aceea ministru al transporturilor, îi împingea din spate pe Mircea Geoană, candidatul partidului la primăria Capitalei, și pe Adrian Năstase, prim-ministru, pentru a-i vedea lumea cum taie panglica tronsonului București-Lehliu din Autostrada Soarelui.

În noiembrie 2004, înainte de alegerile parlamentare și prezidențiale, același Miron Mitrea îi ducea la inaugurarea tronsonului Lehliu-Drajna al aceleiași autostrăzi pe Ion Iliescu, Adrian Năstase și Mircea Geoană. În timpul scurs între cele două inaugurări, Mircea Geoană, ministru de externe în acele luni, pierduse cu brio alegerile din București în fața lui Traian Băsescu.

Pe 12 decembrie 2004 avea să piardă și Adrian Năstase prezidențialele în fața aceluiași Traian Băsescu. Festivismul inaugurării autostrăzii spre mare nu l-a ajutat nici pe Geoană, nu l-a ajutat nici pe Adrian Năstase.

Marți, 15 septembrie, Lucian Bode, ministru al transporturilor, i-a luat cu el pe Ludovic Orban, premier, și pe Klaus Iohannis, președintele țării, la inaugurarea liniei de metrou din Drumul Taberei. A fost frumos, a fost cu discurs și cu plimbare cu metroul pentru privilegiați.

Mi-aș fi dorit foarte mult ca regulile impuse de autorități să se suspende pentru câteva clipe, ca să pot să văd expresia de pe fața președintelui Iohannis atunci când a pășit pentru prima dată în viața sa într-un vagon de metrou în România. Probabil că în străinătate o mai fi călătorit cu metroul, dar în România n-a avut mai întâi unde, mai apoi când.

INVESTIGAȚIE din Zürich. Mii de românce cad victime rețelelor ce alimentează comerțul cu sex, o afacere de peste 3 miliarde de euro. Activist: „În Elveția, animalele sunt tratate mai bine decât aceste femei”
Recomandări
INVESTIGAȚIE din Zürich. Mii de românce cad victime rețelelor ce alimentează comerțul cu sex, o afacere de peste 3 miliarde de euro. Activist: „În Elveția, animalele sunt tratate mai bine decât aceste femei”

Probabil că așa se și explică și prezența domnului președinte la inaugurarea unei noi linii de metrou: curiozitatea. A vrut omul să vadă cum e cu metroul bucureștean, măcar o dată în viața de președinte.

Festivismul de partid și de stat. De ce a ales Klaus Iohannis să călătorească astăzi pentru prima dată cu metroul în București
Klaus Iohannis în metroul proaspăt inaugurat| Foto: Facebook

Altfel, însă, ce ar fi căutat un președinte de țară la o asemenea inaugurare? Ce a căutat Ion Iliescu la inaugurarea a 42 de kilometri de autostradă? Ce căuta ministrul de externe la inaugurarea unei bucăți de autostradă? Au fost ei implicați în aceste proiecte? Au pus ei umărul la construirea metroului sau a autostrăzii cu pricina? Este construirea de elemente de infrastructură printre atribuțiile președinților României?

Nu, sigur că nu.

Onorând cu prestanța celei mai înalte funcții în stat un eveniment care în alte țări este de o banalitate înfiorătoare, președintele României n-a făcut decât să sublinieze, dureros pentru români, gradul de înapoiere al țării al cărei șef se pretinde.

Când vrei să stai la masă cu greii Europei, să fii tratat ca un egal, ar trebui să te comporți ca ei și să nu țopăi plin de satisfacție că în țara ta s-au mai dat în folosință 7 kilometri de tuneluri pentru metrou, a căror construcție a durat nouă ani.

George Simion, către femeile din AUR, la o dezbatere despre feminism: „Schimbați modelul femeii în politică: ușoară, amantă, mahalagioaică”
Recomandări
George Simion, către femeile din AUR, la o dezbatere despre feminism: „Schimbați modelul femeii în politică: ușoară, amantă, mahalagioaică”

Pe de altă parte, poate că prezența prezidențială, cu toată morga și pompoșenia aferente, erau necesare. Metroul Bucureștean este o anomalie administrativă. Este folosit în principal de bucureșteni și de vizitatorii orașului, dar este plătit de întreaga țară, aflându-se în subordinea și sub finanțarea MInisterului Transporturilor, nu a Primăriei. O parte, oricât de mică, din impozitele plătite de oameni care nu vor ajunge, măcar, vreodată la București se duce în subvenționarea costului călătoriilor cu metroul pe care le efectuează bucureștenii.

Poate că președintele tuturor românilor, nu doar al Bucureștenilor sau al sibienilor, a vrut să transmită un mesaj impăciuitorist: ”Da, dragi români, voi plătiți pentru asta, chiar dacă nu folosiți, dar nu este o problemă, uitați cât de bine arătăm noi, președintele și guvernul. E o investiție de reprezentare, merită!“

Festivismul de partid și de stat. De ce a ales Klaus Iohannis să călătorească astăzi pentru prima dată cu metroul în București
Klaus Iohannis la metrou | Foto: Inquam Photos, Octav Ganea

Dacă pentru asta s-a dus președintele la inaugurarea metroului din Drumul Taberei, atunci e justificat. Omul s-a sacrificat, a suportat tot protocolul ăla stupid, a mărșăluit marțial și toate alea doar pentru a transmite un mesaj de solidaritate românilor care nu înțeleg de ce subvenționează o țară întreagă transportul public din București.

Începe declinul marilor orașe? Avertismentul unui reputat cercetător: „Așa cum a prezis H.G. Wells, aici vor locui elitele, servitorii lor și cei fără copii”
Recomandări
Începe declinul marilor orașe? Avertismentul unui reputat cercetător: „Așa cum a prezis H.G. Wells, aici vor locui elitele, servitorii lor și cei fără copii”

Dar tare mi-e că nu de asta s-a dus președintele la inaugurarea metroului. Ci pentru că a vrut să transmită un cu totul alt mesaj: ”La locale, votând candidații PNL, mă votați, de fapt, pe mine“. Căci, în cele din urmă, Klaus Iohannis este singurul program electoral al PNL. Altul nu are și nici nu-i trebuie.

O vedetă din România a avut o criză de râs când a fost întrebată de ce locuiește în continuare cu părinții: „N-am bani să mă mut”
GSP.RO
O vedetă din România a avut o criză de râs când a fost întrebată de ce locuiește în continuare cu părinții: „N-am bani să mă mut”
Urmărește-ne pe Google News
Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.

Călugăriţa care s-a transformat complet: are inel în nas şi decolteu periculos! Cum arată acum măicuţa Cristina
Playtech.ro
Călugăriţa care s-a transformat complet: are inel în nas şi decolteu periculos! Cum arată acum măicuţa Cristina
Dureros ce s-a întâmplat cu Geta din Liceeni! Drama care a distrus-o pe Cesonia Postelnicu
Viva.ro
Dureros ce s-a întâmplat cu Geta din Liceeni! Drama care a distrus-o pe Cesonia Postelnicu
Simulare Bacalaureat 2023. Subiectele la limba română, publicate astăzi
Observatornews.ro
Simulare Bacalaureat 2023. Subiectele la limba română, publicate astăzi
Femeia care a încercat de 960 de ori să ia permisul de conducere a cheltuit o avere pentru asta. La final, a primit o mașină. „Și să fie o lecție, oameni buni, să nu renunțați niciodată
Știrileprotv.ro
Femeia care a încercat de 960 de ori să ia permisul de conducere a cheltuit o avere pentru asta. La final, a primit o mașină. „Și să fie o lecție, oameni buni, să nu renunțați niciodată
Produsele pe care Lidl le bagă la raft de luni, 27 martie. Le găsiți în toată țara și au super reduceri
FANATIK.RO
Produsele pe care Lidl le bagă la raft de luni, 27 martie. Le găsiți în toată țara și au super reduceri
Ce se întâmplă în camerele de la etaj la palatul lui Becali. Dragomir, şocat când a descoperit: ”Dacă mint cu ceva, să-mi faceţi ce vreţi”
Orangesport.ro
Ce se întâmplă în camerele de la etaj la palatul lui Becali. Dragomir, şocat când a descoperit: ”Dacă mint cu ceva, să-mi faceţi ce vreţi”
Horoscopul săptămânii 27 martie – 2 aprilie. Câștiguri neașteptate pentru nativii Pești. Previziuni pentru toate zodiile
Unica.ro
Horoscopul săptămânii 27 martie – 2 aprilie. Câștiguri neașteptate pentru nativii Pești. Previziuni pentru toate zodiile
Horoscop 27 martie 2023. Capricornii ar fi bine să domolească puțin dorința de a schimba totul în relațiile de parteneriat, în special în cuplu
HOROSCOP
Horoscop 27 martie 2023. Capricornii ar fi bine să domolească puțin dorința de a schimba totul în relațiile de parteneriat, în special în cuplu
Moda circulară ca mod de viață alături de Remix
PUBLICITATE
Moda circulară ca mod de viață alături de Remix