Cifrele au fost culese din cele mai importante hipermarketuri și supermarketuri din România. Au fost acoperite peste 180 de categorii de alimente, de îngrijire personală și a casei. Magazinele pe care s-a făcut analiza sunt: Carrefour, Cora, Inmedio, Mega Image, Shop&Go, Metro, Penny, Profi, Xpress, dar și alte 3.000 de unități din comerțul modern.

Creșteri enorme la alcool pur, triplări la alimentele de bază

Datele arată că, per total, vânzările pentru produse alimentare au fost mai mari cu 37%, cele pentru îngrijire personală au crescut cu 55%, produsele pentru casă cu 83%, iar pentru țigări și tutun cu 26%.

Chiar dacă a scăzut față de săptămâna anterioară, nivelul vânzărilor de bunuri alimentare înregistrează în continuare un salt important comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, o contribuție majoră la creșteri venind din partea produselor de bază. Firma de cercetare nu are o justificare pentru cifrele de vânzare înregistrate în dreptul alcoolului pur, în vreme ce creșterea la alimentele de bază se datorează faptului că oamenii au continuat să-și facă stocuri pe perioada stării de urgență.

Produsele alimentare cu o creștere uriașă, de peste 200 la sută:

  • alcool pur 522%
  • drojdie 274%
  • făină 272%
  • conserve de carne 267%
  • griș 209%
  • orez 207%
România va primi litoralul ucrainean al Mării Negre și 100.000 de soldați NATO vor fi trimiși în Ucraina, susține Serviciul rus de Informații Externe: „O încercare de răzbunare”
Recomandări
România va primi litoralul ucrainean al Mării Negre și 100.000 de soldați NATO vor fi trimiși în Ucraina, susține Serviciul rus de Informații Externe: „O încercare de răzbunare”

Contribuția majoră în coșul de cumpărături provine în continuare de la categoriile de bază. Schimbări față de perioadele anterioare sunt aduse de categoriile de băuturi carbonizate, vin, zahăr, biscuiți, ce cresc în topul vânzărilor în valoare ca o completare a stocurilor deja făcute

raport RetailZoom:

Șervețelele umede, de 6 ori mai cumpărate față de anul trecut

Conform analizei RetailZoom, trei categorii conduc topul în zona de igienă personală: șervețelele umede, săpunul și hârtia igienică.

Cele mai mari creșteri la produse de igienă personală:

  • șervețele umede    520%
  • săpun    207%
  • hârtie igienică    117%
  • apă de gură    84%
  • tampoane igienice            80%
  • spumă de baie       78%
  • scutece pentru adulți       75%
  • pastă de dinți         61%
  • bețișoare urechi    57%
  • gel de duș   55%

La capitolul îngrijire personală consumul este orientat pe strictă necesitate. Observăm o diversificare a nevoilor, odată cu realizarea propriilor proceduri de înfrumusețare acasă: epilat, tuns, rutină îngrijire ten.

Raport RetailZoom:
A explodat consumul de alcool pur, șervețele umede, drojdie și conserve, scad doar vânzările la produsele de înfrumusețare
Cum au variat produsele de îngrijire personală
Ascensiunea lui Călin Georgescu, analizată de mai mulți experți: „Social media te convinge rapid, în câteva zile, dar fără profunzime”
Recomandări
Ascensiunea lui Călin Georgescu, analizată de mai mulți experți: „Social media te convinge rapid, în câteva zile, dar fără profunzime”

Soluțiile de dezinfectare, la mare căutare

Raportul conține și date privind produsele pentru casă. Cele mai importante creșteri sunt la produsele de curățenie pentru rufe, care ocupă primele 3 poziții.

Cele mai mari creșteri la produsele pentru casă:

  • produse de întreținere/dezinfectare țesături    196%
  • detergent pentru mașina de spălat vase    176%
  • înălbitori    135%
  • soluții pentru toaletă       122%
  • soluții pentru geamuri     109%
  • role/prosoape hârtie bucătărie 99%
  • detergenți de vase            91%
  • detergenți pentru rufe     85%

Vânzările se mențin la cote mari, mai mari decât în prima săptămână de pandemie, dar săptămâna de apogeu rămâne 9-15 martie. Explicația: se domolește puțin frenezia cumpărăturilor, în timp ce o parte din vânzări începe să se mute către comenzile online, odată cu restricțiile impuse de distanțare socială.

Reprezentant RetailZoom:
A explodat consumul de alcool pur, șervețele umede, drojdie și conserve, scad doar vânzările la produsele de înfrumusețare

Doar două produse pe scădere

Dintre toate produsele analizate de cei de la Retail Zoom în săptămâna 16-22 martie 2020, doar două au cunoscut scăderi ale consumului față de anul trecut: produsele de înfrumusețare, ale căror vânzări au scăzut cu 42%, și categoria pește/fructe de mare, cu 12%. Dacă scăderea ultimelor este considerată pur conjuncturală de cei de la firma de cercetare de piață, variația primelor ar avea două cauze principale: închiderea saloanelor de înfrumusețare, dar și măsurile de izolare la domiciliu, care îi fac pe oameni să își petreacă mai puțin timp în fața oglinzii.

   

Urmărește cel mai nou VIDEO

Google News Urmărește-ne pe Google News


Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro

Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.

Băsescu: „N-a fost niciun atac rusesc. A fost atacul la democraţie prin şarlatanie, prin ceea ce este acest Georgescu”
Știrileprotv.ro
Băsescu: „N-a fost niciun atac rusesc. A fost atacul la democraţie prin şarlatanie, prin ceea ce este acest Georgescu”
S-a aflat! De ce s-a retras Marcel Ciolacu din cursa prezidențială, după ce s-a cerut renumărarea voturilor: „Vreau doar ca românii să afle adevărul...”
Viva.ro
S-a aflat! De ce s-a retras Marcel Ciolacu din cursa prezidențială, după ce s-a cerut renumărarea voturilor: „Vreau doar ca românii să afle adevărul...”
Fosta soție a lui CRBL, interviu în lacrimi, după divorț. Cum a reacționat fiica lor când a aflat că tati are o iubită. Dureros ce a ieșit la iveală
Libertateapentrufemei.ro
Fosta soție a lui CRBL, interviu în lacrimi, după divorț. Cum a reacționat fiica lor când a aflat că tati are o iubită. Dureros ce a ieșit la iveală
De sâmbătă, 30 noiembrie, după ora 10, patru zodii ajung să dea lovitura. Li se schimbă total norocul, vin vremuri bune
FANATIK.RO
De sâmbătă, 30 noiembrie, după ora 10, patru zodii ajung să dea lovitura. Li se schimbă total norocul, vin vremuri bune
„A făcut totul să mă distrugă!”. Simona Halep, mesaj-MANIFEST, după ce Iga Swiatek a fost prinsă dopată
GSP.RO
„A făcut totul să mă distrugă!”. Simona Halep, mesaj-MANIFEST, după ce Iga Swiatek a fost prinsă dopată
Ana Bodea și Valentin Butnaru, parteneri de cuplu, dar și în afaceri. Ce proiect ambițios au demarat cei doi îndrăgostiți: „De-abia aștept să…”
Elle.ro
Ana Bodea și Valentin Butnaru, parteneri de cuplu, dar și în afaceri. Ce proiect ambițios au demarat cei doi îndrăgostiți: „De-abia aștept să…”
'Un dușman nu îți face ce ne-a făcut Silviu nouă!' La 2 săptămâni de la moartea lui Silviu Prigoană, fratele lui, Daniel, a povestit detalii neștiute din trecutul familiei lor
Unica.ro
'Un dușman nu îți face ce ne-a făcut Silviu nouă!' La 2 săptămâni de la moartea lui Silviu Prigoană, fratele lui, Daniel, a povestit detalii neștiute din trecutul familiei lor
Vești proaste înainte de Crăciun. Ce se întâmplă cu carnea de porc
Financiarul.ro
Vești proaste înainte de Crăciun. Ce se întâmplă cu carnea de porc
Haosul după decizia CCR ia amploare. Frauda reclamată de Cristian Terheş nu a fost găsită, iar voturile se renumără fără observatori independenţi
Observatornews.ro
Haosul după decizia CCR ia amploare. Frauda reclamată de Cristian Terheş nu a fost găsită, iar voturile se renumără fără observatori independenţi
Horoscop 30 noiembrie 2024. Racii au șansa de a se întoarce la preocupări mai constructive, cu condiția să nu se ocupe prea mult de cei din jur
HOROSCOP
Horoscop 30 noiembrie 2024. Racii au șansa de a se întoarce la preocupări mai constructive, cu condiția să nu se ocupe prea mult de cei din jur

Știri mondene

Știri România

RECOMANDĂRI