Omul de afaceri a creat celula de criză cu programul de informare și restructurare a mediul afacerilor „ScaleUp TaskForce 2020 – Transformă-ți afacerea și scoate-o din criză”, pornind de la realitatea că „suntem cu toții în această criză, vulnerabili, expuși, dar împreună”, prin care își dorește ca, alături de alți antreprenori români din platforma ScaleUp 1000, să ajute cât mai multe companii să treacă cu bine peste criza economică. Onețiu a organizat echipe de intervenție și a structurat soluții dezvoltate și adaptate pentru cele trei zone, B2B, B2C, B2G (Business to Business, Business to Consumer și Business to Government).
Pornind de la trei piloni principali de implementare acum – Mindset (asumarea responsabilității liderului), Ce face acum: Panică sau Plan? Și Soluții specifice (Bune practici și inițiative de acțiune în criză), Cristian Onețiu propune ca primii pași să fie centrați pe identificare scăderii veniturilor.
-Astfel, printre antreprenorii cărora le-au scăzut veniturile și au avut încasări în procente mai mici decât ritmul istoric de vânzări, intrând în categoria de la 100% la 75%, aceștia ar trebui să se concentreze pe curățenia generală – eliminarea cheltuielilor inutile, service pentru clienții buni platnici, focus pe produse/servicii de bază, micșorarea salariilor de bază, creșterea variabilă, creșterea liniilor de venituri funcționale.
-În rândul antreprenorilor cu încasări situate între 75% și până la 50% față de volumul normal, Onețiu recomandă reogranizare masivă – cu reduceri masive de salarii, renunțarea la chirii, leasing etc., accentul fiind pus doar pe furnizori cu termen de plată extins.
-Pentru antreprenorii care au înregistrat un minus de venituri între 50% până la pragul de 75%, planul este de Back to BASIC: doar angajați, furnizori și clienții cheie și plăți de siguranță.
-Și, nu în ultimul rând, cei care au avut scăderi masive de venituri, cu venituri de sub 25% față de perioadele anterioare să declare falimentul, care va duce la micșorarea valorilor datoriilor, securizarea relațiilor personale + un plan de lichidare.
„S-ar putea ca toată industria să se schimbe și asta a pornit de la starea de urgență în care suntem cu toții. Suntem aici pentru a ne planifica, a ne gândi ce să facem mai departe cu afacerile noastre, cu oamenii noștri, cu clienții noștri, cu tot ce am construit până acum. Se preconizează că fiecare lună de pandemie activă înseamnă 9 luni de recuperare economică. Astfel spus, dacă vom avea 3 luni, vor fi 27 de luni, adică 2 ani și ceva de recuperare economică. Ceea ce este foarte mult pentru o economie fragilă. De asta suntem aici, să învățăm împreună cum să oprim cât mai repede acest proces, să fim fermi în această perioadă și să găsim soluții de transformare, specifice pentru fiecare domeniu de activitate”, spune Onețiu.
Toți care doresc să afle mai multe, inclusiv care sunt mai departe soluțiile create de Cristian Onețiu împreună cu comunitatea de ScaleUp de peste 350 de antreprenori, care dețin împreună o cifră totală de afaceri de peste 245 de milioane de euro și gestionează echipe de peste 4.200 de angajați, se pot înregistra aici à https://event.webinarjam.com/go/replay/3/qy2xph8foh5hk, pentru a primi 3 rapoarte speciale, e-book-ul „Eliberează-te de griji” și pentru a accesa înregistrarea webinarului „Transformă-ți afacerea și scoate-o din criză”.