Nava, care va avea o lungime de 165 de metri, este construită de Șantierul Naval Damen din Galați, iar Combinatul ArcelorMittal Galaţi furnizează oţel pentru realizarea acesteia.
„Acest proiect arată capabilitatea tehnică a Combinatului nostru de a produce table groase de calitate înaltă, dar și capacitatea echipei locale de a se transforma și a se adapta la cerințele speciale ale clienților noștri”, afirmă Bruno Ribo, directorul general al ArcelorMittal Galați.
Vasul a fost solicitat de Guvernul australian și va extinde explorarea în mările de sud și Antarctica, fiind unul de cercetare antarctic de aprovizionare și care are capabilități de spărgător de gheață.
Practic, combinatul a furnizat tablă groasă cuprinsă între mărcile AH36 și EH36, iar oțelurile pentru utilizări marine sunt de înaltă rezistență (până la 620 Mega Pascali) și au un conținut scăzut de carbon, fiind ideale pentru a face față provocărilor apelor polare. Proiectat pentru a efectua atât cercetare cât și aprovizionare în apele antarctice, nava va putea sparge gheața groasă de 1,65 metri, la viteze de 3 noduri și va aproviziona stațiile permanente de cercetare ale Australiei cu mărfuri, echipament și personal. Nava va avea laboratoare știițifice și birouri pe o suprafață de 500 de metri pătrați.
„Una dintre principalele provocări, rezolvată cu succes de ArcelorMittal, a fost de a livra tabla în dimensiunile necesare – o treime dintre ele trebuiau să fie subțiri și late, cu grosimi de 6 – 8 milimetri și lățimi de 3.000 de milimetri. Tablele mai subțiri sunt utilizate pentru puntea vasului, în timp ce tablele mai groase sunt utilizate, de obicei, pentru a forma corpul navei. În plus, tablele extra-largi reduc semnificativ volumul de sudură”, se mai spune în comunicatul ArcelorMittal Galaţi.
ArcelorMittal Europa – Produse Plate și Grupul Damen au o colaborare îndelungată care se consolidează prin acest proiect de mare anvergură. Apropierea ArcelorMittal Galați de Șantierul Naval Damen a redus riscul de întârziere a livrărilor și a permis experților combinatului să ofere un răspuns rapid la oricare dintre întrebările tehnice ale clientului.
Pentru a recunoaște în mod formal începerea construcției, la ceremonia oficială, conform tradiției, mai multe monede au fost plasate sub chilă, inclusiv o monedă olandeză de argint din 1642, an în care exploratorul olandez Abel Tasman devenise primul european care a ajuns în Tasmania. Tasmania nu este doar locul în care se află Divizia Antarctică a Australiei, ci și capitala insulei, Hobart, unde va fi și portul navei.
Livrarea vasului este programată pentru aprilie 2020.
Citește și: REPORTAJ/Doi bunici îşi cresc cu dăruire nepoatele, ca să nu simtă lipsurile: „Eu pot bea apă în loc să mănânc”|FOTO