Cuprins:
În prezent, România dispune de aproximativ 1.300 de kilometri de șosele rapide, din care circa 1.150 km sunt autostrăzi. Potrivit site-ului 130km.ro, citat de ProMotor, în următorii ani această cifră va crește considerabil.
Proiecte majore pentru 2025

Pentru anul 2025, sunt planificate mai multe segmente importante de autostradă:
- A7: Ploiești – Buzău Lot 2 (Mizil – Pietroasele) – 28 km;
- A0: Centura București Sud Lot 3 (DN6 – A1) – 18 km;
- A0: Centura București Nord Lot 4 (DN3 Cernica – A2) – 4,5 km;
- A1: Sibiu – Pitești Secțiunea 5 (Curtea de Argeș – Băiculești) – 14,5 km;
- A7: Focșani – Bacău Lot 1 (Focșani – Domnești Târg) – 35,6 km;
- A7: Focșani – Bacău Lot 2 (Domnești Târg – Răcăciuni) – 38,8 km;
- A7: Focșani – Bacău Lot 3 (Răcăciuni – Bacău) – 21,5 km;
- A7: Bacău – Pașcani Lot 1 (Săucești – Trifești Târg) – 30,3 km;
- A7: Bacău – Pașcani Lot 2 (Trifești – Gherăiești) – 19 km;
- A7: Bacău – Pașcani Lot 3 (Mircești – Pașcani) – 28 km;
- A0: Centura București Nord Lot 3 (parțial) (Afumați – Cernica) – 6,3 km;
- A7: Ploiești – Buzău Lot 3 (Pietroasele – Buzău) – 13,9 km;
- A7: Buzău – Focșani Lot 1 (Buzău – Vadu Pașii) – 3,4 km;
- A3: Suplacu de Barcău – Borș Secțiunea 3C1 (Suplacu de Barcău – Chiribiș) – 26,3 km.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_74a22cb105b4c46733e301d86e7db1e6.jpg)
Extinderi planificate pentru 2026
- A3: Suplacu de Barcău – Borș Secțiunea 3A2 (Nădășelu – Mihăiești) – 16,8 km;
- A3: Suplacu de Barcău – Borș Secțiunea 3B1 (Mihăiești – Zimbor) – 13,3 km;
- A3: Suplacu de Barcău – Borș Secțiunea 3B2 (Zimbor – Poarta Sălajului) – 12,2 km;
- A1: Sibiu – Pitești Secțiunea 4 (Tigveni – Curtea de Argeș) – 9,9 km;
- A1: Lugoj – Deva Lot 2 (Margina – Holdea) – 13,5 km;
- A8: Leghin – Târgu Neamț – 29,9 km;
- A0: Centura București Nord Lot 1 (DJ601 – DN1, Corbeanca) – 17,5 km;
- A8: Târgu Mureș – Miercurea Nirajului – 24,4 km;
- A3: Suplacu de Barcău – Borș Secțiunea 3C2 (Chiribiș – Biharia) – 28,5 km;
- A8: Pod Ungheni – 1,1 km.
Proiecte ambițioase pentru 2027
Autostrăzi cu finalizare în 2027:
- A1: Sibiu – Pitești Secțiunea 2 (Boița – Cornetu) – 31,3 km;
- A1: Sibiu – Pitești Secțiunea 3 (Cornetu – Tigveni) – 37,4 km;
- A13: Sibiu – Făgăraș Lot 3 (Arpașu de Jos – Sâmbăta de Sus) – 17,6 km;
- A13: Sibiu – Făgăraș Lot 4 (Sâmbăta de Sus – Făgăraș) – 16,3 km;
- A13: Sibiu – Făgăraș Lot 1 (Boița – Avrig/Mârșa) – 14,2 km;
- A13: Sibiu – Făgăraș Lot 2 (Avrig/Mârșa – Arpașu de Jos) – 19,9 km.
Viziune pe termen lung
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_e8b74422cb320edc98b8c344b8083ea1.jpg)
Conform declarațiilor lui Cristian Pistol, directorul CNAIR, „În total, vom finaliza 1.752,82 km de drumuri de mare viteză, până la finalul acestui deceniu, care […] vor extinde rețeaua națională la peste 2.824,27 km.”
Printre proiectele majore planificate până în 2030 se numără:
- Autostrada Transilvania – 138,5 km;
- Autostrada Bucureștiului (A0) – 58,5 km;
- Autostrada Ploiești – Siret – 437 km;
- Autostrada Sibiu – Pitești – 112 km;
- Autostrada Margina – Holdea – 9 km;
- Autostrada Craiova – Filiași – 47,5 km;
- Autostrada Târgu Mureș – Ungheni – 305 km;
- Autostrada Sibiu – Făgăraș – 68 km;
- Autostrada Nordului (Oar – Suceava) – 335 km.
De asemenea, ar urma să fie finalizați peste 243 km de drumuri expres, până în 2030:
- Arad – Oradea – 120 km;
- Filiasi – Targu Jiu – 62,6 km;
- Craiova – Pitesti – 49,5 km;
- Braila – Galati – 11 km.
Impactul asupra călătoriilor
Aceste dezvoltări vor reduce semnificativ timpul de călătorie. De exemplu, un drum de la Constanța la Timișoara, care în prezent durează aproximativ 13 ore, ar putea fi parcurs în mai puțin de 7 ore după finalizarea proiectelor.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_2304f59afab6972edf6c32e0d1649703.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_b24713fd6c72574229e176cb78695b1c.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_1f4310f46da472ccd7edb6fdd89201ef.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_e419e4442ec073dd6f481d8a1bb1f285.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_3fca916d678d87f448dbb90f1acde504.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_8cfd7f0fc83ab1c1b9af426be21f8926.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_a9aad010eb15984a4cfc7fcd3c3e5702.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_95a2aabec3718c9a8a835aae844d9715.jpg)