British Airways nu a oferit „rambursări în timp util pasagerilor” pentru zborurile la care a renunţat sau pe care le-a reprogramat către şi dinspre SUA, a anunțat Departamentul american al Transporturilor, care a precizat că a primit peste 1.200 de plângeri în acest sens.
În replică, British Airways a respins acuzaţiile și a precizat că a acţionat respectând prevederile legale. „În această perioadă, am acţionat în mod legal şi am oferit clienţilor flexibilitatea de a reprograma călătoria pentru alte date sau de a solicita o rambursare în cazul în care zborurile lor au fost anulate. Până în prezent, am emis peste cinci milioane de rambursări de la începutul pandemiei”, a precizat British Airways.
Totuși, potrivit Departamentului Transporturilor SUA, din martie până în noiembrie 2020, site-ul web al companiei aeriene britanice și-a îndrumat clienţii să contacteze transportatorul prin telefon pentru a discuta despre opţiunile de rambursare pentru zborurile anulate sau modificate. Cu toate acestea, oamenii s-au plâns că nu au reuşit să discute cu operatorii, timp de mai multe luni. „De asemenea, nu a existat nicio modalitate de a trimite o cerere de rambursare prin intermediul site-ului web al transportatorului în această perioadă”, a precizat Departamentul american.
Acesta a adăugat că au existat și informații înșelătoare pe site-ul British, care au determinat oamenii să ceară din greşeală vouchere de călătorie în loc de rambursări.
Departamentul a adăugat că amenda de 1,1 milioane de dolari a fost stablită pentru a fi un „factor puternic de descurajare a unor viitoare practici ilegale similare”.