Cuprins:
Detalii tehnice ale proiectului
Contractul, în valoare de aproape 3 miliarde de lei fără TVA, a fost atribuit unei asocieri româno-turce formată din Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS și Infravis SRL. Finanțarea este asigurată prin Programul Transport.
Tronsonul include două tuneluri bidirecționale cu lungimi de 740 și 330 de metri, totalizând aproximativ 1,07 kilometri de tunel. Constructorul are la dispoziție 30 de luni pentru finalizarea lucrărilor, dintre care 6 luni sunt alocate proiectării și 24 de luni execuției propriu-zise.
Reprezentanții constructorului au declarat: „În următoarea etapă o să lucrăm în diferite zone în România, pentru acest lucru avem necesară forţă de muncă şi echipamente. O să fie un mix între România şi Turcia. Avem echipe din diferite zone”.
Stadiul actual al Autostrăzii A8
Cristian Pistol, directorul CNAIR, a oferit informații despre progresul general al Autostrăzii A8: „Vorbim de secţiunea 1 şi secţiunea 3 din A8. În secţiunea 3 am început faza de execuţie de ceva timp, lucrările avansează. În ceea ce priveşte secţiunea 1 a fost aprobat proiectul tehnic şi am trecut la execuţia lucrărilor, de asemenea, ambele secţiuni sunt în execuţie.”
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_a41b407ec59031aa08150903beefc52b.jpg)
Pistol estimează că secțiunea 3 va fi finalizată până în august 2026, iar secțiunea 1 probabil până la sfârșitul anului curent.
Perspective de finanțare
Directorul CNAIR a subliniat că valoarea proiectelor de infrastructură rutieră în derulare depășește suma alocată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). El a declarat: „Cred că se va prelungi PNRR-ul. Dar încă un aspect foarte relevant şi important pe care vreau să îl comunic este faptul că proiectele pe care noi le avem cuprinse în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă reprezintă, valoric, mult mai mult decât cuantumul alocat.”
CNAIR are în prezent în implementare patru contracte pentru construcția a 97 de kilometri din cei 216 km ai tronsonului montan Târgu Mureș – Târgu Neamț al Autostrăzii Unirii.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_cd644ec730f5296414b02a20b031a622.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_7423b2ef4269f178d900595e8f09c85d.webp)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_4fe4cba32de061dc5191bece1f995653.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_829ee925c8c7870d17ff9dbc936aade6.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_5dab2c4e29daa244ed20009b69853b9e.webp)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_a01bde9cf515704cc35e473f17d5da22.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/plugins/rro-feed/no-picture.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/206_fbe5a4a313315469e94bd1432c489787.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_79402434ee08ed9e6f791f91a0fecef8.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_218ff3b62c5f1a56670e93477c10f7a3.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_cc7bdecf4b1aa6c43ef342a2d4ed061f.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_d66c8bf4b7ba403b4b2536beedeb3363.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/233_e2aee1ef33f834b3abd78c4b5ee94cf5.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/278_ac3471e6929cc93539ca0d9ee2561459.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_465a99130118088f64d00a1050d36e1b.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/16_cd32303e55b846b91f9981b822630f02.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/275_842386ba183ab48344bb4831c6bbf216.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/274_439ef289ea7183c2e15d74cec04a9046.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/274_b9424f1cb3e4ab0f8649fa2d8c72bc1a.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/275_c2a32779e2401d28e47ac2637005e2c5.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/16_a2d8d99c88356ac74d0f35ff85334483.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/254_fc032146ae149d1eddbf68dbc02288b3.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/206_1a8c8b1ccd1d3838f894fecb1974b937.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/255_d4d9e3435a4f22137b5eaaecd0914a0b.png)
Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.