Noile reguli impuse de Comisia Europeană pentru Transport

Potrivit noului regulament, pasagerii vor avea dreptul de a transporta gratuit la bord un obiect personal (40x30x15 cm) și un bagaj de mână mic (100 cm în total, maximum 7 kg).

La prima vedere, această decizie pare favorabilă călătorilor, având în vedere că majoritatea companiilor low-cost au redus treptat dimensiunile bagajelor permise fără costuri suplimentare.

Cu toate acestea, Aicalf, asociația care reprezintă companiile aeriene low-cost, avertizează că această măsură ar putea duce la creșterea prețurilor biletelor.

Propunerea Tran a fost adoptată cu 38 de voturi pentru, două împotrivă și două abțineri. Conform SkyNews, Aicalf a declarat într-un comunicat că „includerea obligatorie a bagajului de mână de dimensiuni mai mari în tariful de bază al zborurilor aeriene” ar putea „crește costurile pentru pasageri și genera ineficiențe operaționale grave”.

În prezent, pasagerii pot deja „să transporte gratuit un bagaj personal la bord, cu condiția să poată fi plasat sub scaun”, susțin companiile aeriene.

Costuri mai mari pentru toți pasagerii

Aicalf argumentează că noul sistem propus de eurodeputați ar crea o situație în care „chiar și cei care nu intenționează să aducă un al doilea bagaj ar fi forțați să plătească pentru un serviciu suplimentar”.

„Costul bagajului de mână mai mare ar fi pur și simplu încorporat în tariful de bază, eliminând libertatea de alegere a pasagerilor și crescând prețurile biletelor, chiar și pentru cei care nu doresc să utilizeze acest serviciu. De ce ar trebui ca aceia care preferă să călătorească ușor și să cheltuiască mai puțin să-i subvenționeze pe cei care aduc două bagaje la bord?”, a declarat Alessandro Fonti, președintele Aicalf.

„Toți ar plăti pentru un serviciu pe care nu îl utilizează”

Fonti subliniază că „parlamentarii europeni ignoră o problemă practică importantă: capacitatea limitată a compartimentelor superioare”, unde „în medie, există spațiu pentru un singur bagaj de mână la fiecare doi pasageri”.

„Aproximativ 50% dintre călători aleg să aducă la bord doar articolul personal, tocmai pentru a beneficia de tarife mai avantajoase”, a mai adăugat el.

Președintele Aicalf avertizează că, dacă poziția Parlamentului ar deveni lege, „toți ar plăti pentru un serviciu pe care mulți nu intenționează să-l utilizeze”.

Mai mult, lipsa de spațiu în cabină ar forța mulți pasageri să-și îmbarce bagajul mai mare în cală în ultimul moment, creând confuzie, frustrare și întârzieri la îmbarcare și la sosire.

Alte modificări propuse de noile regulamente pentru transportul aerian

Propunerea de modificare a normelor UE privind drepturile pasagerilor include și alte aspecte:

  1. Transparența comisioanelor: Intermediarii (agenții și vânzătorii de bilete) vor trebui să informeze pasagerii despre costul total al biletului, inclusiv comisioanele.
  2. Formular unic pentru rambursări: Companiile aeriene vor trebui să trimită un formular precompletat în termen de 48 de ore de la modificarea zborului.
  3. Clarificarea situațiilor care exclud dreptul la compensații: Se propune o listă clară a situațiilor (dezastre naturale, războaie, condiții meteorologice extreme etc.) care exclud dreptul la compensații, excluzând grevele personalului companiei aeriene.
  4. Drepturi pentru copii și persoane cu mobilitate redusă: Copiii sub 12 ani ar trebui să fie așezați lângă însoțitori gratuit, iar însoțitorii persoanelor cu mobilitate redusă ar călători gratuit.
Abonați-vă la ȘTIRILE ZILEI pentru a fi la curent cu cele mai noi informații.
ABONEAZĂ-TE ȘTIRILE ZILEI
Comentează
Google News Urmărește-ne pe Google News Abonați-vă la canalul Libertatea de WhatsApp pentru a fi la curent cu ultimele informații
Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.