Mergi direct la conținut »
Contestațiile Mercedes și Karsan privind licitația de autobuze pentru RATB au fost respinse. Ce urmează
Știri România Libertatea > Ştiri > Știri România > Contestațiile Mercedes și Karsan privind licitația de autobuze pentru RATB au fost respinse. Ce urmează

Contestațiile Mercedes și Karsan privind licitația de autobuze pentru RATB au fost respinse. Ce urmează

Contestațiile privind licitația de autobuze pentru RATB au fost respinse de către Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), acestea fiind depuse de Mercedes şi Karsan, competitorii turcilor de la Otokar, câștigătorii licitației.

Astfel, a respins marţi, 8 mai, contestaţiile Mercedes şi Karsan la licitaţia Primăriei Bucureşti pentru achiziţia a 400 de autobuze, în urma căreia a fost declarată câştigătoare oferta turcilor de la Otokar, potrivit Economica.net.

Însă o astfel de decizie nu figura miercuri, 9 mai, pe portalul CNSC, iar pentru a-și apăra ofertele, firmele nemulțumite au încă varianta contestării deciziei CNSC la Curtea de Apel București.

In contestația depusă, Mercedes și Karsan au reclamat numeroase nereguli ale ofertei Otokar. Firma turcă Otokar, desemnată câștigătoare de Primăria Capitalei pentru livrarea a 400 de autobuze destinate transportului public, a fost preferată deoarece ar fabrica autobuze mai scumpe, însă mai bune decât cele făcute de nemții de la Mercedes sau de către MAN.

Autobuzele turcilor depășeșesc lungimile acceptate, nu respectă normele europene de rezistență la vibrații și nici măcar nu încap în garajul menționat de producătorul turc în ofertă, spun competitorii de la Mercedes. Iată cum ar putea arăta noile autobuze din București, dacă intră în dotarea Regiei Autonome de Transport București (RATB) / GALERIE FOTO

Ce acuză Mercedes și de ce este neconformă oferta Otokar:

  • autobuzele din gama de 10 metri și 18 metri lungime au cu până la 30 de centimetri mai mult decât maximul admis.
  • autobuzele M3 nu sunt omologate CE pentru lungimile maxime admise
  • ușile se deschid cu 10 centimetri mai puțin decât minimul cerut
  • unitatea care asigură service-ul nu este autorizată pentru clasa M3. Autobuzele nici nu încap în service căci lățimea ușilor este mai mică decât cea a autobuzului. Lifturile de ridicare au o putere de doar 3 tone față de cele 11 tone ale unui autobuz
  • autobuzele nu sunt certificate CEE ONU R66 privind rezistența în trafic la șocuri și vibrații.
CTP a interpretat declarația Gabrielei Firea cu privire la tăierea banilor pentru Catedrala Mântuirii Neamului
Recomandări

CTP a interpretat declarația Gabrielei Firea cu privire la tăierea banilor pentru Catedrala Mântuirii Neamului

Argumentele se regăsesc, cel puțin parțial, și în contestația depusă de cealaltă firmă turcă participantă la licitație, respectiv Karsan. Aceștia mai acuză cu autobuzele Otokar au motoare MAN, iar service-ul menționat ca reparator de turci nu este autorizat pentru reparații la MAN.

Atât Mercedes cât și Karsan acuză faptul că nu li s-a precizat modul de punctare a ofertelor lor, punctajele pe fiecar factor luat în calcul și că li s-a refuzat informarea asupra acestor aspecte.

Vezi cum este transportul public în Istanbul, oraș cu o populație aproape cât a României și suprafață cât a județului Iași (VIDEO).



CITEȘTE ȘI… REPORTAJ/Un polițist scrie versuri și compune muzică populară. A filmat primul videoclip de folclor pentru persoane cu deficiențe de auz



 

Close
Închide
  Close