MENIU CAUTĂ
, de Dragoș Tănase

Ecaterina Andronescu, precizări noi în cazul repetenției la clasele primare: „Avem 40% analfabetism funcţional şi nu putem lăsa aşa acest lucru”

Distribuie

Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, a revenit asupra declaraţiei potrivit căreia elevii de la clasele primare vor putea fi lăsaţi repetenţi. Astfel, noua lege a educaţiei va cuprinde prevederi cu privire la felul în care va fi redus analfabetismul funcţional şi la modul în care elevii pot recupera ceea ce nu au învăţat în timpul anului şcolar.

„Eu am pus o întrebare… ‘Oare de ce am ajuns să avem copii care nu reuşesc să ia note de trecere la sfârşitul clasei a VIII-a? Oare pentru că i-am lăsat să trecă fără să-i învăţăm nimic? Oare de ce avem copii care la sfârşitul celor patru clase nu ştiu să scrie şi să citească?’… şi toată lumea a tras concluzia că Andronescu vrea să îi lăsăm repetenţi. Şcoala nu este a lui Andronescu. Sunt mai multe idei pe care le vom propune în noua lege prin care să-i responsabilizăm pe profesori şi pe învăţători”, a declarat Ecaterina Andronescu, pentru HotNews.ro.

Ministrul Educaţiei spune că pentru fiecare etapă şcolară va propune o soluţie astfel încât elevii să recupereze ceea ce nu au învăţat la timp.

„Avem 40% analfabetism funcţional şi nu putem lăsa aşa acest lucru. În noua lege vom propune mai multe idei care vor fi supuse dezbaterii publice şi apoi vor intra în Parlament. Pentru fiecare etapă şcolară găsim o soluţie astfel încât copilul să facă achiziţiile etapei şcolare în care se află. Poate vara îi vom chema, pe cei care nu ştiu să scrie şi să citească, să recupereze”, a completat Ecaterina Andronescu.

Ecaterina Andronescu a declarat duminică seara, pe 20 ianuarie, la Digi 24, că ar trebui revenit asupra prevederii potrivit căreia până în clasa a III-a învăţătorii nu-i pot lăsa repetenţi pe elevi.

„Din păcate, este o prevedere legală. Până în clasa a III-a nu îi poate lăsa repetenți, dar eu cred că trebuie să revenim asupra acestui lucru, pentru că iată unde suntem: ajungem la clasa a VIII-a și atunci constatăm că nu știu să scrie bine, să calculeze și 36% nu sunt în stare să ia 5 la evaluarea de la clasa aa VIII-a. Obiectivele trebuie să le stabilim prim lege și fișa postului profesorului”, declara, atunci, ministrul Educației.

Întrebată dacă acest obiectiv, de a nu lăsa repetent un copil de clasa I, este o greșeală, Andronescu a răspuns: „Categoric. (…) Te străduiești mai mult să-l înveți ce trebuie să-l înveți”.


Citește și… Copilul înfiat de Viorica Dăncilă. Destinul celor 8 copii din familia Malancu, dintre care cel mic a fost adoptat de prim-ministrul României!


 

Citește mai multe despre Ecaterina Andronescu, elevi și scoala pe Libertatea.

Comentarii