Cele două rachete, care au atins o altitudine maximă de 60 de kilometri, au avut ca scop lovirea unei ținte aflate la 800 de kilometri în largul coastelor estice ale Coreei de Nord.
Rachetele reprezintă o versiune îmbunătățită a modelului KN-23, un tip de rachetă balistică cu rază scurtă de acțiune, fiind prima lansare a Phenianului în ultimele șase luni.
Garda de coastă niponă a anunțat că cele două rachete au zburat aproximativ 750 de kilometri înainte să cadă în Marea Japoniei, în zona economică exclusivă a Japoniei.
Testul a fost realizat de către Regimentul de Rachete al Trupelor de Căi Ferate și este prima recunoaștere oficială, din partea Phenianului, a acestei unități militare speciale, dar și o dovadă a intențiilor regimului nord-coreean de a-și diversifica modalitățile de lansare a rachetelor nucleare.
Botezate „trenurile Apocalipsei”, ideea unor garnituri feroviare capabile să lanseze atacuri nucleare a apărut în URSS și a fost analizată și de către SUA în timpul Războiului Rece, dar a fost ulterior abandonată.
Un studiu al institutului de studii strategice RAND a arătat că aceste „trenuri atomice” – cum este cel prezentat recent de Phenian – prezintă și dezavantaje: căile ferate pot fi blocate de căderile de zăpadă, pot fi ușor bombardate, iar inamicul poate supraveghea mai ușor liniile de cale ferată (comparativ cu restul drumurilor din țară) pentru a găsi trenurile-țintă.
FOTO: Profimedia