Este vorba de șapte loturi cu lungime totată de 31, 621 km. Este prima etapă din program de reabilitare prevăzut în Strategia de alimentare cu energie termică în sistem centralizat a consumatorilor din municipiul București, etapă care abordează zonele care înregistrează pierderile cele mai mari în sistem.
“Rețeaua de termoficare este foarte îmbătrânită. Sunt foarte multe sincope și pierderi foarte mari pe rețea. În doi ani de zile vom reabilita 500 de kilometri. Astăzi facem primul pas„, a declarat Gabriela Firea la începutul ședinței de consiliu general.
În raportul de specialitate se menționează faptul că Bucureștiul are pierderi anuale de căldură de peste 1.400.000 Gcal, echivalentul a circa 280.000.000 de lei la valoarea de producție a căldurii. Pierderi anuale de apă de adaos de peste 10.000.000 tone. Cantitatea pierdută în 2017 a fost de 10.854.513 tone de apă, având un echivalent valoric de circa 57.500.000 de lei.
“Pentru a putea asigura continuitatea și calitatea prestării serviciului public de alimentare cu energie termică, în cadrul Strategiei de alimentare cu energie termică în sistem centralizat a consumatorilor din municipiul București se prevede reabilitarea a 500 km de rețea a circuitului de transport căldură, reprezentând un traseu de 250 km și totodată circa 60% din întreaga rețea de transport, divizată în 67 loturi. Înlocuirea țevilor se va face folosind soluția modernă a conductelor preizolate. Datorită necesității de a nu perturba infrastructură rutieră a orașului prin atacarea simultan a unui număr mare de locuri, întregul proiect a fost etapizat în trei faze de execuție, cu finalizare globală în 2030”, mai precizează raportul de specialitate.
Magistralele au o vechime medie de peste 40 de ani
Conform indicatorilor tehnico economici valoarea totală a investiției este de 274, 894, 008. 97 lei (exclusiv TVA). Durata de implementare a obiectivului este de 24 de luni, iar durata normală de exploatare este de 30 de ani.
În proiectul întocmit de RADET se mai specifică faptul că magistralele de termoficare care urmează a fi reabilitate au o vechime medie în exploatare de 34 de ani (detalii, în fotografia de mai jos).
De asemenea, zone critice în alimentarea cu căldură a consumatorilor din București sunt în special în partea de Est și Nord Est a orașului, potrivit proiectului.
RADET se află acum în insolvență și are un administrator special. La începutul acestui an, după ce doi muncitori au murit când lucrau la o avarie din rețea, reporterii Libertatea a făcut o serie de dezvăluiri din interiorul RADET.
CITEȘTE ȘI:
VIDEO| Daniel Dragne, mecanicul auto care a realizat un velociped din piesele rămase în garaj
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro