MENIU CAUTĂ
, de Daniel Ionașcu

Curtea de Conturi: Fiscul a închiriat clădiri, deși are imobile goale. La inventarierea bunurilor și datoriilor s-a aflat că lipsesc 11,5 milioane de lei

Distribuie

Fiscul a închiriat o clădire privată în anul 2015, dar la 3 ani de la semnarea contractului, aceasta nu a fost încă amenajată, iar lucrările nici măcar nu au fost începute, arată Curtea de Conturi în raportul pe anul 2017, făcut public de curând.

Raportul mai arată că nici măcar nu s-a demarat licitația pentru desemnarea societății care să efectueze lucrările.

Consecința: Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) plătește degeaba, iar costurile cu chiriile au crescut.

”(…)În timp ce Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice București închiriază spații pentru desfășurarea activității de la firme private, Agenția Națională de Administrare Fiscală a lăsat nefolosite, din anul 2015 și până în prezent, unele imobile pe care le are în administrare (situate în București, str. Mărăști, respectiv str. Londra). Astfel, deși ANAF a aprobat, încă din anul 2015, realizarea unor lucrări de reabilitare a acestor imobile aflate în administrarea DGRFP București, iar pentru desfășurarea activității personalului a fost închiriat un imobil proprietate privată, la mai mult de trei ani de la încheierea contractului de închiriere, lucrările de consolidare și amenajare nu au fost începute, neavând loc nici măcar licitația pentru desemnarea societății care să efectueze lucrările”, se arată în raport.

Lipsuri de 11,5 milioane de lei

Aceasta a mai descoperit că ANAF nu a făcut la timp inventarierea bunurilor și datoriilor. Aceasta trebuia să se deruleze în perioada 23 august 2017-30 noiembrie 2017, dar a fost gata abia în 22 iunie 2018.

În urma inventarierii s-au constatat lipsuri în sumă de 11,572 milioane de lei, mai arată Curtea de Conturi.

Ghid cumpărat degeaba

Instituția de control a mai descoperit că Fiscul a dat 250.000 de lei pe ”Ghid de îmbunătățire a colectării creanțelor bugetare”, dintre care 160.000 erau contravaloarea lucrării, iar 90.000 sunt penalități de întârziere.

Fiscul a fost obligat în instanță să plătească acest ghid, iar inspectorii Curții de Conturi au constatat că documentele se află depozitate în loc să fie distribuit conform scopului pentru care a fost achiziționat.

ANAF a fost recent implicată într-un alt scandal, legat de funcționarea sistemelor sale informatice. Acestea au fost indisponibile mai multe timp, deși un milion de români trebuiau să depună Declarația Unică până pe 15 martie. Ulterior, Guvernul a extins acest termen până la 31 iulie.

Citește mai multe despre ANAF, Curtea de Conturi și Fisc pe Libertatea.

Comentarii