De Daniel Ionașcu,

Ulterior, Ministerul Transporturilor a pregătit un proiect de ordonanță de urgență care prevede licențierea șoferilor și a platformelor de ridesharing.

Taximetriștii sunt nemulțumiți de proiect, argumentând că vor fi permise mașini vechi de 15 ani, pe când în domeniul taximetriei termenul este de 10.

De asemenea, taximetriștii sunt nemulțumiți de faptul că numărul licențelor de taxi este limitat în fiecare oraș.

Aceștia doresc un sistem unitar de reglementare, care să fie la fel atât pentru firmele de taxi, cât și pentru serviciile alternative.

Taximetriștii au protestat de nenumărate ori în ultimii ani, argumentând că Uber, Bolt și Clever le fac concurență neloială, din cauza faptului că nu plătesc autorizații și licențe. De asemenea, aceștia au adus ca argument faptul că firmele în cauză plătesc taxe mai mici.

De partea cealaltă, reprezentanții Coaliţia pentru Economie Digitală au inițiat o petiție pentru reglementarea acestui tip de serviciu de transport, aceasta fiind semnată de 408.000 de români.

Sectorul a ajuns în centrul unui imens scandal în ultimele zile, după ce Clever a plătit un articol publicitar în cotidianul Adevărul în care taximetriștii au limbaj grobian și cer interzicerea trotinetelor electrice.

Libertatea a demonstrat că postarea este falsă, fiind făcută în glumă de un grup de tineri.