Iniţiativa parlamentarilor a pornit de la statisticile care arată că un număr extrem de mic de europeni primesc bani atunci când aşteaptă prin aerogări un timp îndelungat, deşi au bilete plătite pentru călătorie. “Drepturile pasagerilor avioanelor privesc practic orice cetăţean din UE. Doar 2% din călători primesc în realitate compensaţii după depunerea unei plângeri împotriva unei companii aeriene”, a declarat raportorul PE Georges Bach. Cea mai importantă modificare prevede ca în situaţia în care un zbor e anulat, fiecare pasager să aibă dreptul la despăgubiri cuprinse între 250 şi 600 de euro.
Daune, după trei ore de aşteptare
Deşi acest lucru încă nu a fost stabilit exact, e posibil ca depăgubirile să vină după trei ore de aşteptare în aeroport. Comisia Europeană spune însă că interesul pasagerului este să ajungă la destinaţie, aşa că sumele ar trebui să fie acordate după cinci ore, timp suficient pentru ca operatorii de zbor să îşi repare avionul sau să rezolve problema care a provocat întârzierea. În plus, companiile vor fi obligate să explice în cel mult 30 de minute de ce nu a decolat la timp avionul. După două ore de aşteptare, pasagerii vor primi mâncare şi apă în sala de aşteptare. Noua legislaţie mai prevede ca orice contestaţie să fie rezolvată la maximum două luni de la depunerea ei, iar companiile nu îi vor mai taxa suplimentar pe pasagerii care îşi scriu greşit numele pe biletele de îmbarcare.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro