Zgomote pe care nici cele mai bune căşti pentru izolare fonică nu le pot acoperi. Gropile se resimt ca adevărate lovituri de ciocan, sec, până în măduva oaselor. Menţinerea echilibrului în picioare şi păstrarea hainelor curate sunt provocări permanente pentru bucureștenii care folosesc tramvaiul pentru a ajunge, acasă sau la serviciu, în cartierul Pipera, pe bulevardul Dimitrie Pompeiu.

Aici se află polul clădirilor de birouri din Capitală, unde lucrează peste 100.000 de oameni. Mulți dintre aceştia merg la serviciu cu tramvaiele 16 sau 36 și au parte zilnic de o adevărată aventură. 

„Este pusă în pericol siguranţa călătorilor”, s-a plâns ziarului un cetățean exasperat, care și-a însoțit criticile la adresa Societății de Transport București (STB) cu o serie de fotografii. 

Gropi, șine rupte și segmente lipsă. Imagini cu liniile de tramvai care îi înspăimântă pe bucureștenii care vin la muncă în Pipera: „Mai bine cobor cu două stații înainte”
Una dintre fotografiile primite pe adresa online a redacției: [email protected]

Este lăudabil că se vor cumpăra 100 de tramvaie noi, de producție autohtonă. Ce se întâmplă însă cu infrastructura tramvaielor în București? La cum arată șinele din poză, este pusă în pericol chiar siguranța călătorilor.

Mesaj pentru Libertatea de la Constantin Curcumelis, „un locuitor al capitalei României”:
Pensionarii români renunță la medicamente, murături și carne ca să-și plătească facturile la iarnă. „Am trecut prin perioade şi mai grele, ştim cum e”
Recomandări
Pensionarii români renunță la medicamente, murături și carne ca să-și plătească facturile la iarnă. „Am trecut prin perioade şi mai grele, ştim cum e”

Reporterii Libertatea au refăcut traseul indicat și iată ce au descoperit. 

Gropi, șine crăpate, segmente lipsă

Pe lângă căldura din tramvaiele fără aer condiţionat şi aglomerate peste măsură la orele de vârf, călătorii care coboară la capăt de linie trebuie să suporte chinul ultimei „linii drepte”: bulevardul Dimitrie Pompeiu.

Doar un kilometru trebuie să parcurgă tramvaiul printre clădirile de birouri care au răsărit în ultimii ani pe bulevard, dar cele trei stații măresc timpul de călătorie și până la un sfert de oră. 

Motivul este starea deplorabilă a căii de rulaj. „Cratere” de peste 15 centimetri au apărut puzderie de-a lungul şinelor instabile și crăpate. În multe locuri, lipsesc segmente întregi din metalul care sprijină şina. Iar cauciucul care ar trebui să despartă șinele de asfalt lipsește cu desăvârșire.

img20220803133729Icon photoVEZI GALERIA  FOTOPOZA 1 / 25

„E drumul oaselor”

„Fiecare groapă e ca un ciocan în măduva oaselor. Lucrez de 10 ani în Pipera şi am văzut cum s-au ridicat toate clădirile noi de birouri de aici. Numai drumul ăsta a rămas la fel. E drumul oaselor”, se plânge un bărbat între două vârste.

Ce înseamnă să fii bărbat. De la Zidane la Federer și Nadal
Recomandări
Ce înseamnă să fii bărbat. De la Zidane la Federer și Nadal

„Mergeţi şi fotografiaţi până la cap de linie, să vedeţi că e la fel. E sub orice critică! De când lucrez eu aici, odată n-am văzut pe cineva să facă reparaţie”, continuă acesta revoltat. 

În discuție intervine și o doamnă. Stă jos, dar nu lasă din mână bara spătarului din față. „Merge mai încet prin ultimele staţii, dar, dacă nu eşti atent şi nu te ţii bine, tot te-aruncă de pe scaun. Nu m-ar mira să văd cum deraiază un tramvai aici, după cum se zdruncină la fiecare groapă”, explică femeia.

Unii călători preferă să coboare la prima staţie de la bulevard şi să meargă pe jos câteva sute de metri. „Mai bine cobor cu două staţii mai devreme. Partea asta de drum e un calvar”, explică o altă doamnă care lucrează într-una din clădirile cu aer occidental din zonă. 

Libertatea a întrebat STB dacă are prevăzut în bugetul pentru anii 2022 şi 2023 investiţii pentru modernizarea căii de rulare a tramvaielor 16 şi 36, pe tronsonul aflat pe bulevardul Dimitrie Pompeiu din Capitală, şi când au fost făcute ultimele lucrări de întreţinere sau modernizare pentru acest tronson. Până la momentul publicării acestui articol nu a fost primit niciun răspuns.

Șina care a străpuns podeaua

Emilia Șercan publică plagiatul comis de ministrul educației, Sorin Cîmpeanu, care și-a însușit 92 de pagini din munca a doi profesori într-un curs universitar. Apoi le-a furat de tot lucrarea, semnându-se el
Recomandări
Emilia Șercan publică plagiatul comis de ministrul educației, Sorin Cîmpeanu, care și-a însușit 92 de pagini din munca a doi profesori într-un curs universitar. Apoi le-a furat de tot lucrarea, semnându-se el

Libertatea a semnalat în urmă cu un an starea deplorabilă a infrastructurii Societăţii de Transport Bucureşti, după ce un călător fusese rănit de o şină care a străpuns podeaua unui tramvai bucureştean. 

La mai bine de un an de la accident, lucrările de modernizare la căile de rulare pentru tramvaie întârzie să se facă văzute în București.

La începutul lunii mai, inspectorii de la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au interzis ieşirea pe traseu în București pentru 61 de autobuze, 18 tramvaie şi 4 troleibuze, după ce au descoperit discuri de frână crăpate, rugină şi mizerie. „Nu putem vorbi nici măcar de o dotare elementară”, a spus Horia Constantinescu, preşedintele ANPC.

Urmărește-ne pe Google News
Comentarii (2)

TudorPoi   •   11.08.2022, 10:14

Foarte interesant este și faptul ca aceste probleme nu sunt rezolvate, acestea fiind sesizate de mult timp, pentru ca primăria are un consilier specializat pe probleme de transport în comun și mobilitate, care *** problemele din București fiind, în opinia lui ZERO! Oare îl plătește primarul sa consilieze în rezolvarea problemelor REALE, ca și cele din articol, sau ca și critic al unor ținte desemnate? Când ma refer la consilier specialist ma refer la acel consilier care urla ca un anumit festival nu este Electric, el purtandu-se peste tot, inclusiv la acel festival cu diesel de serviciu. Si asta în condițiile în care "sustine" în toată presa un transport curat, pentru ca dă bine! Vorba aceea: vorbește despre transport public 100% electric, dar da cu tramvaiul în groapa! Unii se fac ca le pasa și aberează, iar alții suferă prin spitale din cauza incompetentei lor! Rușine!!

Acest comentariu a fost moderat pentru: limbaj vulgar sau jignitor.

Muntean   •   10.08.2022, 11:27

Buna ziua. Situatia este IDENTICA si pe linia tramvaiului 40 intre sf. Vineri si Poarta 4 Faur, folosesc aceasta linie zilnic. La fel sunt portiuni din liniile 14 si 55, cu siguranta sunt si alte zone cu aceleasi probleme. In anii trecuti se chinuiau zilnic sa carpeasca prin sudura rupturile, bani aruncati la gunoi, a doua zi ruptura era la loc. Se cheama carpeala de manager cu expertiza. Acum nici nu se mai deplaseaza la defect, practic ar fi imposibil avand in vedere nr. de rupturi. *** Scuza STB ca nu sunt bani este politica strutului si argument pentru prosti. Problema este incompetenta. Articolul si pozele sunt dovada clara ca STB are un manager de "SUCCES" asa cum se autointitula cu cateva luni in urma. Alaturi de suferinta calatorilor, descrisa in articol, sa nu uitam ca tot in tramvai, tot pe un scaun sta multe ore si vatmanul. Suferinta lui nu este de neglijat, urmeaza boli profesionale de coloana s.a., dar poate el nu este om este doar vatman!

Acest comentariu a fost moderat pentru: intoleranță pe criterii socio-economice.

Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.

Cum arăta impresara după bătaia cu Reghecampf. Este ajutată de o prietenă să meargă, primele imagini
GSP.RO
Cum arăta impresara după bătaia cu Reghecampf. Este ajutată de o prietenă să meargă, primele imagini
ȘOC! Meghan Markle l-a AMENINȚAT pe Prințul Harry. SCANDALUL uriaș despre care tocmai s-a aflat: 'I-a spus că...'
Playtech.ro
ȘOC! Meghan Markle l-a AMENINȚAT pe Prințul Harry. SCANDALUL uriaș despre care tocmai s-a aflat: 'I-a spus că...'
Mesajul transmis de Sarah, fiica vitregă a lui Reghe, după ce antrenorul a bătut-o pe Prodanca în plină stradă. Cuvintele ei au stârnit un val de reacții
Viva.ro
Mesajul transmis de Sarah, fiica vitregă a lui Reghe, după ce antrenorul a bătut-o pe Prodanca în plină stradă. Cuvintele ei au stârnit un val de reacții
Ce mare furnizor din România a fost la un pas de incapacitate de plată. Clienţii, aproape de blackout sau de a fi deconectaţi
Observatornews.ro
Ce mare furnizor din România a fost la un pas de incapacitate de plată. Clienţii, aproape de blackout sau de a fi deconectaţi
Haos în Rusia! Un bărbat a deschis focul într-un birou de recrutare din Irkuţk. Șeful unității se află în stare critică
Știrileprotv.ro
Haos în Rusia! Un bărbat a deschis focul într-un birou de recrutare din Irkuţk. Șeful unității se află în stare critică
Invitații nu s-au uitat la bani. Cât a fost darul la botezul lui Liam, fiul lui Laurențiu Reghecampf
FANATIK.RO
Invitații nu s-au uitat la bani. Cât a fost darul la botezul lui Liam, fiul lui Laurențiu Reghecampf
Revolta oligarhilor! Cunoscutul lui Putin anunţă data la care va fi dat jos preşedintele Rusiei. Cât de aproape e momentul istoric
Orangesport.ro
Revolta oligarhilor! Cunoscutul lui Putin anunţă data la care va fi dat jos preşedintele Rusiei. Cât de aproape e momentul istoric
Horoscop 26 septembrie 2022. Capricornii simt puterea pe care o promite această zi, dar trebuie să știe că totul vine cu un preț și cu o condiție
HOROSCOP
Horoscop 26 septembrie 2022. Capricornii simt puterea pe care o promite această zi, dar trebuie să știe că totul vine cu un preț și cu o condiție
Care este diferența dintre precalificarea creditului ipotecar și preaprobarea?
PUBLICITATE
Care este diferența dintre precalificarea creditului ipotecar și preaprobarea?