Un post de radio din Rusia critic la adresa Kremlinului a fost scos marți din emisie din cauza relatărilor despre invazia Rusiei în Ucraina, a declarat redactorul său șef pentru Associated Press.

Măsura luată împotriva Eho Moskvî, unul dintre cele mai vechi posturi de radio din Rusia, vine pe fondul presiunilor tot mai mari exercitate asupra presei independente din Rusia pentru a urma linia oficială a Kremlinului atunci când acoperă invazia Ucrainei.

Autoritățile ruse au mai anunțat că vor bloca și site-ul Dojd TV, cel mai important canal de televiziune independent din țară.

Blocate în Rusia, site-urile celor două organizații pot fi accesate din afara țării. Postul de radio Ecoul Moscovei poate fi ascultat pe internet.

Biroul procurorului general a acuzat cele două instituții media de răspândirea de conținut care incită la activități extremiste, precum și de „informații false cu privire la acțiunile personalului militar rus în cadrul unei operațiuni speciale” în Ucraina.

Cele două instituții media incriminate, dar și alte câteva din Rusia, în special ziarul independent Novaia Gazeta, au ales să folosească cuvinte interzise precum „război”, pentru a relata despre intervenția militară a Moscovei, pe care Kremlinul o numește „operațiune specială”.

Primăria din Jibou spune că nu sunt probleme la spitalul unde a angajat ca manager pe directorul condamnat că a delapidat un alt spital
Recomandări
Primăria din Jibou spune că nu sunt probleme la spitalul unde a angajat ca manager pe directorul condamnat că a delapidat un alt spital

De asemenea aceste organizații au oferit relatări despre stadiul campaniei militare, despre pierderile de vieți omenești printre soldații ruși și despre atacurile forțelor ruse asupra zonelor civile din Ucraina.

Alexei Venediktov, redactorul-șef al postului de radio, a respins acuzațiile, spunând că acestea „nu sunt susținute de niciun exemplu, de nicio dovadă (și) sunt nefondate și jignitoare pentru jurnaliști și cetățenii Rusiei”.

Postul „va contesta această decizie în instanță”, a declarat Venediktov. „Vedem în ea o componentă politică, precum și introducerea cenzurii, care este direct interzisă de Constituția rusă”, a spus el.

Dojd a emis o declarație prin care respinge acuzațiile aduse postului de televiziune, afirmând că acesta „respectă cu strictețe legile rusești în relatările sale”.

La scurt timp după ce Moscova a invadat Ucraina joia trecută, oficialii ruși au amenințat mass-media independente cu închiderea dacă relatările lor se abat de la discursul oficial al Kremlinului, inclusiv prin descrierea asaltului ca fiind o „invazie” sau un „război”.

Mai multe organizații media, inclusiv cele două vizate acum, dar și Novaia Gazeta, au refuzat să se conformeze.

REPORTAJ. Bătălia între fermierii disperați de secetă și specialiștii care trimit rachete în nori: „Oamenii spun că nu plouă din cauza noastră”
Recomandări
REPORTAJ. Bătălia între fermierii disperați de secetă și specialiștii care trimit rachete în nori: „Oamenii spun că nu plouă din cauza noastră”

Deocamdată, site-ul Novaia Gazeta este funcțional în Rusia. Un editorial al acestui ziar a condamnat decizia de marți.

„Considerăm că blocarea Eho Moskvî și Dojd reprezintă o interferență gravă în activitățile mass-mediei. Acesta este un fapt nedeghizat de cenzură care însoțește operațiunile militare”, a precizat editorialul semnat.

Într-o postare pe Twitter, opozantul Garry Kasparov a criticat decizia și a lansat un avertisment.

„Putin își sporește cenzura pentru a pregăti mai multe atrocități în Ucraina”, a spus el.

Postul Ecoul Moscovei are o lungă istorie de independență editorială. Canalul a mai fost închis în august 1991, în timpul tentativei de lovitură de stat din URSS.

Liderul opoziției Boris Nemțov a fost asasinat lângă Kremlin în februarie 2015, la doar câteva ore după ce acordase un interviu la același post de radio, unde îl criticase pe președintele Putin pentru trimiterea de soldați ruși în Ucraina și pentru propaganda sa agresivă de război.

Urmărește pe Libertatea LIVETEXT cu cele mai noi informații despre războiul din Ucraina, declanșat de Rusia

Urmărește-ne pe Google News
Dezvăluiri despre Dan Șucu, nimeni nu se aștepta. Ce a spus o persoană importantă din fotbal despre afacerist
GSP.RO
Dezvăluiri despre Dan Șucu, nimeni nu se aștepta. Ce a spus o persoană importantă din fotbal despre afacerist
Veste ȘOC la autopsia baschetbalistei de 18 ani! ULUITOR de ce a murit, de fapt
Playtech.ro
Veste ȘOC la autopsia baschetbalistei de 18 ani! ULUITOR de ce a murit, de fapt
Afacerea cu care un profesor universitar din Bihor a dat lovitura. Cererea este atât de mare, încât bărbatul se gândeşte să extindă producţia
Observatornews.ro
Afacerea cu care un profesor universitar din Bihor a dat lovitura. Cererea este atât de mare, încât bărbatul se gândeşte să extindă producţia
Horoscop 17 august 2022. Săgetătorii sunt aglomerați și la muncă, și acasă, iar acesta este un motiv pentru a lăsa deoparte stăpânirea de sine
HOROSCOP
Horoscop 17 august 2022. Săgetătorii sunt aglomerați și la muncă, și acasă, iar acesta este un motiv pentru a lăsa deoparte stăpânirea de sine
Ultimele imagini cu cei doi tineri dispăruți în mare, la Costinești, în timpul unei furtuni puternice | VIDEO
Știrileprotv.ro
Ultimele imagini cu cei doi tineri dispăruți în mare, la Costinești, în timpul unei furtuni puternice | VIDEO
3 universităţi uriaşe din SUA, oferte pentru David Popovici. Cum a reacţionat sportivul român
Orangesport.ro
3 universităţi uriaşe din SUA, oferte pentru David Popovici. Cum a reacţionat sportivul român
Criteriile pentru a primi un credit țin cont de vârstă, venit, vechime în muncă, rate curente și multe altele. Află toți factorii luați în calcul!
PUBLICITATE
Criteriile pentru a primi un credit țin cont de vârstă, venit, vechime în muncă, rate curente și multe altele. Află toți factorii luați în calcul!
Pssst!!! Ai auzit de Remixshop? Au zilnic reduceri de până la 90%
PUBLICITATE
Pssst!!! Ai auzit de Remixshop? Au zilnic reduceri de până la 90%
Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.