De Cristian Anton,

Autoritățile nu fac însă nimic pentru a schimba această realitate.

Nu există infrastructură pentru bicicliști, iar educația pentru mersul cu bicicleta în trafic este ucisă din fașă: România este singura țară din lume unde, sub 14 ani, este interzis să mergi cu bicicleta pe stradă, conform Strategiei naționale de încurajare a utilizării bicicletei, mai arată sursa citată.

În fiecare an, în România mor în accidente rutiere aproape 200 de bicicliști. Raportat la mărimea populației, România ocupă primul loc în Uniunea Europeană la bicicliștii morți pe șosele: 8,9 victime la milionul de locuitori, conform celui mai recent raport ERSO (European Road Safety Observatory).

Una din zece victime de pe șosele este biciclist

Cele mai recente date la nivel european arată că în 2017 în România au murit în accidente 191 de bicicliști, adică 10% din totalul victimelor care au murit în accidente rutiere în anul respectiv.

În București, în ultimii doi ani (2018-2019), au avut loc în total 109 accidente grave în care au fost implicați bicicliști. Nouă oameni și-au pierdut viața și 101 au fost răniți grav.

Luiza şi Alexandra puteau fi salvate, dacă anchetatorii verificau o cameră video! Ce s-a văzut pe imagini
Recomandări

Luiza şi Alexandra puteau fi salvate, dacă anchetatorii verificau o cameră video! Ce s-a văzut pe imagini

În 72% din aceste accidente, vinovăția a aparținut bicicliștilor, conform datelor comunicate de Poliția Capitalei pentru Europa Liberă.

Diferența între ultimii doi ani este alarmantă, mai arată cifrele. Numărul accidentelor grave în care au fost implicați bicicliști a crescut cu 47% în 2019, față de anul anterior.

Principalele cauze ale acestor accidente provin din faptul că bicicliștii nu au respectat normele rutiere, consideră Poliția: au avut viteză prea mare, au trecut pe roșu, au mers pe sens interzis, au traversat trecerea de pietoni pe bicicletă, nu au acordat prioritate, nu s-au asigurat la viraje.

Numărul accidentelor cu trotinete electrice ia proporții

Și în cazul trotinetelor electrice, ”noul animal” din traficul Capitalei, se înregistrează de asemenea un fenomen alarmant.

În 2019, numărul accidentelor grave cu trotinete electrice a început să ia proporții. Dacă în 2018 a fost un singur accident grav în care a fost rănită grav o singură persoană, în 2019 numărul accidentelor grave a ajuns la 28. Principala cauză este viteza, au explicat reprezentanții Poliției, pentru Europa Liberă.

Poliția avertizează că trotinetele electrice au devenit o problemă în trafic, pentru că nu există „un cadru legal care să reglementeze circulația acestor tipuri de vehicule pe drumurile publice”.

Serena Williamns, devastată după eliminarea de la AO: „O atitudine neprofesionistă!”
GSP.RO

Serena Williamns, devastată după eliminarea de la AO: „O atitudine neprofesionistă!”

Horoscop 25 ianuarie 2020. Vărsătorii au parte de o zi specială
HOROSCOP

Horoscop 25 ianuarie 2020. Vărsătorii au parte de o zi specială