În 15 ianuarie 2012 , Pasajul Latin era inaugurat de Sorin Oprescu, alături de Emil Constantinescu, fostul preşedinte al României, şi de academicienii Răzvan Theodorescu şi Constantin Bălăceanu-Stolnici. Inițial, în 2012, Administrația Monumentelor și Patrimoniului Turistic a plătit artistei Adriana Ivan 1,86 milioane de lei pentru realizarea unor machete turnate in ipsos și care ilustrează scene de pe Columna lui Traian, harta Imperiului Roman în timpul împaratului Traian, harta Daciei în timpul împăratului Traian și harta Bucureștiului în timpul domnitorului Constantin Brâncoveanu. Apoi, municipalitatea i-a mai plătit artistei alți bani, pentru turnarea în bronz a basoreliefurilor și efigiilor. În total, aproape 4 milioane de lei pentru ca acestea să fie puse pe pereții pasajului.
Deși s-au cheltuit atâția bani, pasajul pietonal Lipscani – Sfântul Gheorghe, care face legătura cu Centrul Istoric al Bucureștiului, nu arată deloc pe măsura investițiilor care s-au făcut. În timp, luminile nu au mai funcționat, astfel că acum sunt în pasaj doar câteva ”spoturi” slabe. Este semi-întuneric, că îți este și frică să intri.
În luna ianuarie 2017, pasajul a fost preluat de la Primăria Sectorului 3. Administrația Monumentelor și Patrimoniului Turistic a plătit pentru lucrări de igienizare 310.596, 77 de lei cu TVA firmei Eco Green Light SRL. Societatea s-a numit inițial Mr. Pink Beverages SRL, fiind firma care ar fi trebuit să vândă băuturile energizante Mr. Pink în România. Mr. Pink, iubitul chinez al Monicăi Gabor, a lansat acum câțiva ani propriul brand, un suc din extract de ginseng. Pentru a face reclama produsului, Monica Gabor a devenit imaginea acestuia, având o doza de suc în mână de fiecare dată când sosea în țară.
Dacă în Statele Unite ale Americii, sucurile s-au bucurat de popularitate, la noi în țară nu au avut același succes, firma înregistrând pierderi.
Pe 19 iulie 2017, firma își schimbă domeniul de activitate și pe 26 iulie primește contractul
Așa se face că, pe 26 iulie 2017, firma și-a schimbat denumirea în Eco Green Light SRL și și-a modificat obiectul de activitate principal din „Intermedieri în comerțul cu produse alimentare, băuturi și tutun” în „Fabricarea de echipamente electrice de iluminat”. Potrivit datelor din Monitorul Oficial, pe 19 iulie 2017, firma își adaugă un alt obiect de activitate: „8122 – Activități specializate de curățenie a clădirilor, mijloacelor de transport, mașini și utilaje”. Pe 26 iulie 2017, Eco Green Light SRL câștigă, prin „cumpărare directă”, contractul „Lucrări de vopsire a obiectivului Pasajul Latin”, ca urmare a unei situații de urgență, conform informațiilor de pe site-ul de licitații publice. Aceeași firmă a mai primit contracte, în 2017, prin „cumpărare directă” de la Administrația Monumentelor din cadrul Primăriei Capitalei, dar lucrarea de la Pasajul Latin are valoarea cea mai mare. În anul 2016, potrivit Ministerului de Finanțe, Eco Green Light SRL a avut pierderi de 1.128 de lei, cifră de afaceri zero și niciun angajat.
CITEȘTE ȘI:
Autostrada „România” | Milioane de euro pentru „hârtii” care expiră
VIDEO/50 de ani de căsnicie în patru minute. Un pensionar-internaut din Pașcani a făcut un film despre viața soției lui
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro