Facebook susține că, începând din luna mai, datele agregate pentru 7 sau 28 de zile pentru audiența „pagini” (create în rețeaua sa de către companii sau branduri) au uitat să „de-duplice” persoanele care au revenit în mod repetat în timpul acestor perioade. Odată corecția făcută, numărul de vizitatori ar trebui să fie revizuit în scădere cu 33% și 55%.
De asemenea, Facebook recunoaște că a supraestimat cu 7% până la 8% în medie, începând cu luna august, timpul petrecut pe articolele publicate de editorii de ziare utilizând instrumentul său Instant Article.
De asemenea, rețeaua a optat pentru o definiție mai restrictivă a numărului de vizionări ale reclamelor plătite și integrate în fluxul de noutăți al utilizatorilor săi, ceea ce ar trebui să reducă în medie cu 20% cifrele de audiență pe care le furnizează agenților de publicitate.
Aceasta este a doua oară în ultimele luni când rețeaua socială americană se confruntă cu probleme de acest tip: ea a recunoscut deja la sfârșitul lunii septembrie că a furnizat timp de doi ani statistici greșite privind durata medie de vizionare a videoclipurilor, umflată artificial cu rate cuprinse între 60% și 80%.
Facebook dă asigurări, în schimb, că a subestimat numărul persoanelor care urmăresc integral clipurile publicate pe rețea. Numărul „clipurilor vizualizate 100%” ar trebui, prin urmare, să crească cu aproximativ 35%.
Compania precizează că aceste date eronate nu sunt cele pe care se bazează pentru a fixa prețurile practicate pentru publicitatea în rețeaua sa.
Aceste măsurători ale audienței sunt, totuși, importante pentru agențiile de publicitate și pentru companii, care le folosesc pentru a evalua impactul campaniilor lor, ca și pentru rețeaua socială, care obține cele mai multe venituri din publicitate și are interes să păstreze încrederea acestora furnizând statistici fiabile.