Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) a dezvăluit vineri că, în timpul investigației sale de trei ani privind siguranța funcției Autopilot, pe care a deschis-o în august 2021, a identificat cel puțin 13 accidente cu mașini Tesla din care au rezultat unul sau mai mulți morți și multe altele soldate cu răni grave, în care „utilizarea greșită a sistemului de către șofer, în mod previzibil, a jucat un rol evident”.
De asemenea, a găsit dovezi că „sistemul slab de implicare / avertizare a șoferului nu era adecvat pentru capacitățile de operare permisivă ale Autopilotului”, ceea ce a dus la o „lacună critică privind siguranța”.
NHTSA și-a exprimat, de asemenea, îngrijorarea că numele Autopilot de la Tesla „ar putea să îi facă pe șoferi să creadă că automatizarea dispune de capabilități mai mari decât are de fapt și să îi invite pe șoferi să aibă o încredere excesivă în sistem”.
Tesla a rechemat în service, în decembrie, peste două milioane de autovehicule
Tesla a declarat în decembrie că cea mai mare rechemare în service din istoria sa, care acoperă 2,03 milioane de vehicule din SUA – sau aproape toate vehiculele sale de pe drumurile americane – a fost pentru a se asigura mai bine că șoferii sunt atenți atunci când folosesc sistemul său avansat de asistență a șoferului.
După ce au închis prima investigație, autoritățile de reglementare au deschis o alta, de data aceasta pentru a afla dacă acea rechemare pentru instalarea de noi măsuri de siguranță pentru Autopilot a fost adecvată.
NHTSA a declarat că a deschis cea de-a doua investigație după ce a identificat preocupări datorate unor accidente după ce vehiculelor le-a fost instalată actualizarea software-ului la rechemarea în service, dar „și în urma rezultatele testelor preliminare efectuate de NHTSA asupra vehiculelor remediate”.
Această investigație de rechemare vizează modelele Y, X, S, 3 și vehiculele Cybertruck din SUA echipate cu Autopilot și produse în anii de model 2012 – 2024, a precizat NHTSA.
Agenția a precizat că Tesla a emis actualizări de software pentru a rezolva probleme care par a fi legate de preocupările sale, dar nu le-a făcut „parte din rechemarea în service sau nu a decis în alt mod să remedieze un defect care prezintă un risc de siguranță nerezonabil”. NHTSA a citat, de asemenea, declarația Tesla „că o parte a remedierii necesită atât opțiunea proprietarului de a alege să facă actualizarea, cât și opțiunea ca un șofer să revină la versiunea anterioară a softului”.
Tesla a declarat în decembrie că sistemele de control software al Autopilotului „ar putea să nu fie suficiente pentru a preveni utilizarea greșită de către șofer” și ar putea crește riscul unui accident.
Tesla nu a răspuns imediat la o solicitare de comentarii.
Actualizările de software nu au fost țintite pentru a rezolva probleme ridicate de NHTSA
În februarie, Consumer Reports, o organizație non-profit care evaluează produse și servicii, a declarat că testele sale privind actualizarea software a funcției Autopilotului de către Tesla au constatat că modificările nu au abordat în mod adecvat multe dintre problemele de siguranță ridicate de NHTSA și a îndemnat agenția să solicite producătorului auto să ia „măsuri mai puternice”, afirmând că rechemarea Tesla „abordează inconveniente minore în loc să rezolve problemele reale”.
Autopilotul Tesla este menit să permită mașinilor să conducă, să accelereze și să frâneze automat în interiorul benzii lor de circulație, în timp ce Autopilotul îmbunătățit poate ajuta la schimbarea benzilor de circulație pe autostrăzi, dar nu face ca vehiculele să fie autonome.
O componentă a Autopilotului este Autosteer, care menține o viteză sau o distanță de urmărire stabilită și acționează pentru a menține un vehicul pe banda sa de rulare.
Tesla a declarat în decembrie că nu este de acord cu analiza NHTSA, dar că va implementa o actualizare de software over-the-air (de la distanță, n.r.) care va „încorpora controale și alerte suplimentare față de cele deja existente pe vehiculele afectate pentru a încuraja și mai mult șoferul să respecte responsabilitatea de a conduce în permanență ori de câte ori Autosteer este activat”.
Înaltul oficial de atunci al NHTSA, Ann Carlson, a declarat în decembrie că investigația a stabilit că este nevoie de mai multe măsuri pentru a se asigura că șoferii sunt implicați atunci când Autopilot este utilizat. „Unul dintre lucrurile pe care le-am determinat este că șoferii nu sunt întotdeauna atenți atunci când acest sistem este activat”, a spus Carlson.
NHTSA a deschis în august 2021 o anchetă privind Autopilotul după ce a identificat mai mult de o duzină de accidente în care vehiculele Tesla au lovit vehicule de urgență staționare.
Separat, începând din 2016, NHTSA a deschis peste 40 de investigații speciale privind accidente Tesla în cazuri în care se suspectează că au fost folosite sisteme de conducere precum Autopilot, cu 23 de decese în accidente raportate până în prezent.
Rechemarea Tesla include creșterea proeminenței alertelor vizuale și dezactivarea Autopilotului dacă șoferii nu răspund la avertismentele de neatenție și verificări suplimentare la activarea Autopilotului. Tesla a declarat că va restricționa utilizarea Autopilotului timp de o săptămână dacă se detectează o utilizare necorespunzătoare semnificativă.
Tesla a dezvăluit în octombrie că Departamentul de Justiție al SUA a emis citații legate de funcțiile sale de conducere automată completă (FSD) și Autopilot. Reuters a raportat în 2022 octombrie că Tesla a fost investigată penal.
În februarie 2023, Tesla a rechemat în service 362.000 de vehicule din SUA pentru a-și actualiza software-ul FSD beta, după ce NHTSA a declarat că vehiculele nu respectau în mod adecvat legile privind siguranța rutieră și puteau provoca accidente.