Problema se referă la unele vehicule Veloster din perioada 2015-2016, Santa Fe din 2012, Sonata Hybrid din 2011-2013 și Sonata Hybrid din 2016, deoarece rulmenții bielelor din interiorul motorului se pot uza prematur, ceea ce în timp poate duce la deteriorarea motorului.
Dealerii vor efectua inspecții și, în cazul în care se constată deteriorarea rulmenților, motorul va fi înlocuit, a declarat Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA).
Hyundai a spus că toate vehiculele amintite vor primi, de asemenea, o actualizare îmbunătățită a software-ului de control al motorului. Acesta conține un nou sistem de detectare a senzorului care monitorizează vibrațiile motorului pentru modele neobișnuite, ce pot indica o stare anormală a motorului.
Săptămâna trecută, unitățile americane ale Hyundai și Kia Motors au fost de acord cu o sancțiune civilă record de 210 milioane de dolari, după ce autoritățile de reglementare din SUA au declarat că nu au reușit să recheme în service 1,6 milioane de vehicule pentru probleme legate de motoare în timp util.
NHTSA a declarat că cei doi producători auto coreeni afiliați au consimțit ordinele după ce au declarat că au raportat inexact anumite informații agenției cu privire la rechemări.
Hyundai a fost de acord cu o sancțiune civilă totală de 140 de milioane de dolari, inclusiv o plată în avans de 54 de milioane de dolari, precum și cu o obligație de a cheltui 40 de milioane de dolari pentru măsuri de performanță în materie de siguranță și o penalitate suplimentară de 46 de milioane de dolari dacă nu îndeplinește cerințele.
Acordul acoperă rechemările din 2015 și 2017 pentru probleme de fabricație care ar putea duce la uzura rulmenților și la defectarea motorului.