Președintele Klaus Iohannis a participat, joi, la dezbaterea „Industria auto, motorul dezvoltării economiei. Factori de creştere a competitivităţii”, organizată de Asociaţia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), la uzina Automobile Dacia de la Piteşti.

Klaus Iohannis a declarat că este nevoie ca un plan coerent pentru infrastructură să fie pus în aplicare.

„Vă invit pe dvs să vă îndreptaţi atenţia către sectorul românesc de IT care se poate afla în avangarda inovării, însă pentru a putea fructifica în mod eficient metodele tehnologice, înainte de toate trebuie să oferim echilibru, să construim autostrăzile de care avem nevoie în mai puţini ani, nu în decenii, cum se prefigurează de ritmul de melc de până acum. În programele guvernamentale infrastructura a fost doar la nivel declarativ şi nu vorbesc doar de ultimii guvernanţi. Dezvoltarea infrastructurii este chiar cheia prosperităţii, iar lipsa e autostrăzi este reclamată deopotrivă de economişti şi cetăţeni. Românii recurg la proteste pentru a atrage atenţia acestor probleme acute. În afară de hărţi colorate şi planuri frumoase lumea se uită şi la rezultate, iar cei 15 km de autostrada daţi în ultimul an şi jumătate înseamnă ridicol de puţin”, a declarat Klaus Iohannis, la Piteşti, conform Mediafax.ro.

Președintele a explicat că industria auto a României reprezintă peste 25 la sută din exporturile României. Totodată, Klaus Iohannis a afirmat că țara noastră ar avea „autostrăzi cât China” dacă am avea kilometri de șosea promiși de politicieni.

„Cred că dacă am aduna promisiunile de km de autostradă făcuţi de toţi guvernanţii am avea autostrăzi cât China. Evident că nu avem nici măcar 800 de km de autostrăzi. Noroc că până aici vine una (n.r.: Autostrada Bucureşti- Piteşti). Fondurile europene sunt importante pentru că sunt destinate fondurilor regionale. Marile proiecte de infrastructură au nevoie de o pregătire foarte serioasă. Majoritatea proiectelor aflate în execuţie sunt proiecte fazate, gândite pentru exerciţiul financiar anterior, nu au fost realizare de cei care au avut decizia şi au fost trecute în actualul exerciţiu”, a spus Klaus Iohannis, la Piteşti.

De ce nu are România autostrăzi. Radiografia unui eşec naţional. ”Proiectele sunt foarte prost pregătite”

Şeful statului a făcut referire şi la transportul pe calea ferată.

„Dacă dumneavoastră transportaţi de la Craiova în Europa de vest automobile noi, în medie până la Curtici transportul e de 24 de ore, iar apoi în Europa de Vest de 12 ore. (…) CFR ne spune că speră, atenţie speră, să înceapă execuţia în 2022. E foarte târziu. Ciclul de finanţare e până în 2020, dar trebuie să se încheie în 2023 ca să fie finanţat din fonduri europene”, a mai menționat preşedintele.


Citește și Liviu Dragnea, pentru Reuters: România va menţine o politică de relaxare fiscală până în 2020


 

Revenit din Germania pe litoralul nostru după 23 de ani, fostul mare fotbalist Marcel Răducanu admite: „N-aș mai putea trăi în România”. Ce a văzut pe o plajă de fițe
GSP.RO

Revenit din Germania pe litoralul nostru după 23 de ani, fostul mare fotbalist Marcel Răducanu admite: „N-aș mai putea trăi în România”. Ce a văzut pe o plajă de fițe

Florin Busuioc explică de ce și-a părăsit primul copil. 'Visul meu se împiedica de...'
Unica.ro

Florin Busuioc explică de ce și-a părăsit primul copil. 'Visul meu se împiedica de...'

Vedeta de la noi are un trecut controversat, dar acum a luat-o pe calea bisericii! Înainte era sexy, acum s-a îngrășat, dar nu-i pasă!
Viva.ro

Vedeta de la noi are un trecut controversat, dar acum a luat-o pe calea bisericii! Înainte era sexy, acum s-a îngrășat, dar nu-i pasă!