supusa unor astfel de teste si n-a avut nici o problema.
Dacia Logan a pierdut testul efectuat de Clubul Auto German (ADAC), rasturnandu-se la o viteza relativ mica, relateaza ziarul german „Hamburgher Abendblatt”. Potrivit publicatiei, testul survine succesului de piata exceptional inregistrat in Europa de Vest de modelul Logan, con- struit la uzinele Pitesti din Romania.
Specialistii germani au supus masina testului Elch – testul elanului – pe un poligon din Renania de Nord, Westfalia. Concret, Logan a trebuit sa evite un obstacol aparut brusc in fata la o viteza de 65 km/h, insa masina nu a rezistat manevrei si s-a rasturnat. Expertii germani afirma ca, la automobilele echipate cu ESP (program de stabilizare electronica), manevra nu pune probleme nici soferului, nici sasiului. „Chiar si la cele fara acest sistem, virajul brusc ar fi trebuit sa conduca cel mult la un derapaj, nu la o rasturnare. La modelul Dacia Logan, in pofida presiunii corecte din pneuri, janta s-a agatat de asfalt si a produs astfel catapultarea”, se arata in raportul intocmit de ADAC. Expertii au dedus de aici o problema de coordonare la sasiul automobilului.
„Logan nu dispune de sistem ESP, dar ingrijorator este faptul ca, in urma rasturnarii, sistemul de sustinere a capotei, situat intre parbrizul frontal si cel lateral, a cedat. intr-un caz real, spatiul de supravietuire a soferului sufera o restrangere masiva, ceea ce i-ar pune in pericol viata”, afirma specialistii. Trebuie spus ca, anterior acestei probe, Dacia Logan reusise sa obtina doar trei stele in urma testelor EuroNCAP, la manevra de carambolaj lateral fiind cotata ultima din cinci modele testate.
in urma cu opt ani, aceleasi probleme au aparut la un Mercedes clasa A, unul din modelele testate atunci in Suedia rasturnandu-se. Imediat dupa testare, producatorul a retras toate modelele vandute si a instalat in ele un sistem ESP.