„MiG-urile pe care le avem funcţionale o să rămână în dotarea Armatei, dar în acest moment consideră comandamentul Armatei că este necesar să fie oprite de la zbor, să nu avem accidente în viitor. Aceasta este hotărârea cea mai importantă. Vreau să spun că acest lucru nu afectează capacitatea noastră de apărare aeriană în acest moment Ne-am gândit în primul rând la siguranţa piloţilor”, a spus ministrul PSD al Apărării, Vasile Dîncu, potrivit Agerpres.
El a precizat că decizia a venit după incidentele produse recent, dar și pentru că au fost remarcate și „semne de defecțiuni”.
„În ultima vreme au fost accidente, avem mici semne de defecţiuni care nu au produs accidente, dar sunt semne care au apărut destul de des. Vreau să vă spun că nu este vorba, sigur, nu le trecem la fier vechi, MiG-urile trec în conservare, piloţii pe care îi avem, o parte din ei, sigur că vor fi reprofesionalizaţi pentru zona F16 sau alte misiuni în zona aceasta, a aviaţiei”, a mai spus Dîncu.
Potrivit ministrului, 26 de aparate de zbor MiG-21 LanceR „vor trece în conservare”.
Afirmațiile lui Dîncu vin în contextul în care Ministerul Apărării Naționale a anunțat vineri, 15 aprilie, că prin ordin al şefului Statului-Major al Apărării, general Daniel Petrescu, toate activităţile de zbor cu aeronavele MiG-21 LanceR din dotarea Forţelor Aeriene Române au fost suspendate.
Două incidente cu MiG-21 în mai puțin de două luni
Pe 2 martie, un avion MiG-21 și un elicopter IAR 330-Puma s-au prăbușit în județul Constanța. Opt militari şi-au pierdut viaţa în urma dublei catastrofe aviatice.
După incidente, ministrul apărării, Vasile Dîncu, a spus că militarii români şi-au riscat viaţa zburând cu aeronavele de tip MiG-21, din cauza vechimii lor şi a faptului că banii disponibili „nu au permis mai mult decât modernizarea”, iar „consecințele se văd acum”.
Pe 23 martie, Ministerul Apărării a informat că s-au făcut verificări tehnice la toate aeronavele de tip MiG-21 LanceR și că a fost autorizată reluarea misiunilor de zbor.
Pe 12 aprilie însă, un alt MiG-21 Lancer, care efectua un zbor de instrucție, a înregistrat „o problemă minoră” la trapele trenului de aterizare și a fost nevoit să aterizeze la o oră după ce a decolat de la Baza Aeriană Mihail Kogălniceanu.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/172_8811961da67dbffa06dba23da0da276a.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/158_5065dd625231a38b4048c21dd4efc3d3.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_da8bae97bf21f2d22864992edf01a514.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_2e30454db867fe251c5aed463cc1aa12.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/196_2354eb7df2fe0c417878e2d7e2821540.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/222_bd07ead20f37d44b904bd9e7d964e644.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/179_67f4b01d6556a622ee566298cd77e6e0.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/179_d54a061c90804e8e7ee3c04f61c10979.jpg)
Comentează
Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.