Camioneta, fabricată din oțel inoxidabil strălucitor și modelat în planuri plate, este parțial inspirată de o mașină transformată în submarin în filmul din seria James Bond realizat în 1977 – „The Spy Who Loved Me” (Spionul care m-a iubit – n.r.), a declarat Musk.
Au crescut costurile materialelor
Noul său material de caroserie și stilul său neconvențional și futurist au adăugat complexitate și costuri de producție și amenință să îndepărteze cumpărătorii de camionete tradiționale care se concentrează pe utilitate, spun experții.
Dar Musk, care a stabilit prețul celor trei variante ale vehiculului între 60.990 și 99.990 de dolari, a declarat joi că Cybertruck are „mai multă utilitate decât un camion” și este „mai rapid decât o mașină sport”.
Musk a condus un Cybertruck pe o scenă, în aplauzele mulțimii, iar mai târziu a înmânat vehiculele la aproximativ o duzină de clienți în cadrul unui eveniment din Austin, Texas.
„Viitorul arată ca viitorul”
„În sfârșit, viitorul va arăta ca viitorul”, a spus el despre designul mașinii, arătând o înregistrare video în care Cybertruck tracta un Porsche 911 și învingea un alt 911 alimentat cu benzină într-o scurtă cursă.
Acțiunile Tesla au scăzut cu 2% după închiderea bursei, după ce au închis cu 1,6% în timpul ședinței de tranzacționare.
Care sunt prețurile
Musk nu a anunțat prețurile vehiculului în cadrul evenimentului, dar pe site-ul Tesla acestea au fost afișate.
Cea mai performantă variantă a sa, „Cyberbeast”, va fi disponibilă anul viitor, la fel ca și varianta cu tracțiune integrală, care pornește de la un preț estimat la 80.000 de dolari.
Cea mai ieftină versiune cu tracțiune spate, cu un preț de pornire estimat la aproximativ 61.000 de dolari, va fi disponibilă în 2025.
„Acest lucru se va adresa… cu siguranță unei clientele mai bogate, care își poate permite acest preț și care își dorește ceva unic și ciudat”, a declarat Jessica Caldwell, șefa departamentului de insight al firmei de cercetare auto Edmunds.
„Pur și simplu nu este un segment mare al populației care își poate permite așa ceva, mai ales unde sunt ratele dobânzilor”, completează aceasta.
Ce spunea Musk în 2019
Musk a estimat în 2019 că Cybertruck se va vinde cu 40.000 de dolari, iar vehiculul a atras mai mult de un milion de rezervări.
El nu a oferit un preț actualizat până luni, în ciuda creșterii costurilor materiilor prime pentru vehiculele electrice.
Cybertruck vine cu doi ani întârziere și intră pe o piață fierbinte a camionetelor pentru a concura cu modele precum F150 Lightning de la Ford, R1T de la Rivian Automotive și Hummer EV și Chevrolet Silverado de la General Motors.
Cum sunt prețurile la concurență
R1T de la Rivian are un preț de pornire de 73.000 de dolari, în timp ce F-150 Lightning începe de la aproximativ 50.000 de dolari. Pick-up-ul Hummer EV, mai mare și mai puternic, costă peste 96.000 de dolari.
Cybertruck, primul model nou al Tesla în aproape patru ani, este esențial pentru reputația sa de producător de vehicule inovatoare. Într-o perioadă în care compania se luptă cu o cerere mai slabă de vehicule electrice (EV) și cu o concurență în creștere, Cybertruck este, de asemenea, esențial pentru generarea de vânzări, deși nu în aceeași măsură ca modelele 3 și Y ale companiei, care au un volum mare de vânzări.
Musk a temperat luna trecută așteptările investitorilor cu privire la acest produs, citând problemele legate de accelerarea producției și avertizând că va fi nevoie de un an până la 18 luni pentru ca acesta să devină un contribuitor semnificativ la fluxul de numerar.
Autonomie nu prea mare
Versiunea cu cea mai mare autonomie a Cybertruck poate parcurge aproximativ 340 de mile (547 km) și vine cu un „range extender”, adică un pachet de baterii suplimentar care îi extinde autonomia la 470 de mile.
În 2019, Musk spusese despre camion că va putea parcurge 500 de mile sau mai mult cu o singură încărcare.
„Ca și camion, Ford și Chevy (Chevrolet – n.r.) sunt mai utile și cu siguranță mai ușor de văzut”, spune Sam Abuelsamid, analist principal de cercetare la Guidehouse Insights.
„Având în vedere că mașinile Tesla aproape întotdeauna nu reușesc să depășească estimările (de autonomie) în condiții reale de condus cu 10%-20%, nu m-aș aștepta ca versiunea cu cea mai mare autonomie a Cybertruck să atingă mai mult de 500 km pe șosea”, a spus analistul, menționând că Chevrolet Silverado EV este capabil să depășească autonomia nominală de 720 de kilometri.
Musk a declarat că Tesla ar urma să atingă o rată de producție de aproximativ 250.000 de Cybertruckuri pe an în 2025. El nu a actualizat prognoza joi.
Sticlă de top
În timpul dezvăluirii sale din 2019, designerul-șef al Tesla, Franz von Holzhausen, a luat o minge de metal pentru a demonstra geamul de „sticlă blindată” al mașinii, dar acesta s-a crăpat.
Holzhausen a aruncat joi o minge de baseball spre fereastra Cybertruck, care a ricoșat.