MENIU CAUTĂ

Patru şoferi de TIR români sunt ţinuţi sub ameninţarea armelor în Transnistria: «Ne cer 240.000 de dolari ca să-i elibereze»

Distribuie

Paul Viorel Petrea (36 de ani), Dumitrel Bucur (35 de ani), Stelea Paţilea (47 de ani), din judeţul Galaţi, şi Valentin Istrate (51 de ani), din Vrancea, sunt cei patru români care susţin că sunt sechestraţi cu tot cu maşinile lor în fabrica de pe teritoriul Transnistriei.
Aceştia sunt angajaţii unei uzine gălăţene care produce ulei şi îşi ia materia primă de la o firmă din Republica Moldova, care la rândul ei colaborează cu unitatea transnistreană cu pricina. Oamenii s-au plâns apropiaţilor că sunt păziţi de agenţi care au pistoale şi că au fost ameninţaţi că, dacă încearcă să plece, vor fi împuşcaţi.
Sechestratorii i-au transmis firmei din Galaţi că trebuie să plătească 240.000 de dolari pentru a le elibera oamenii şi maşinile. ”Vă rugăm, vrem acasă, scoateţi-ne de aici”, implora ieri, la telefon, Paul Viorel Petrea (foto), unul dintre şoferii sechestraţi.
Rudele angajaţilor nu mai au linişte de când au primit aceste veşti despre situaţia celor patru. ”Sunt foarte speriat. Mi-e teamă pentru el. Nu am mai reuşit să vorbesc cu el decât prin sms, dar nu multe. Vreau să îi aducă acasă. Am auzit că se cer 240.000 de dolari ca să îi elibereze, pe el şi pe ceilalţi”, ne-a spus Paraschiv Petrea, fratele unuia dintre sechestraţi.

Nu aveau nici o datorie

Cei patru şoferi de TIR fuseseră trimişi cu maşinile goale să încarce materie primă de la o fabrică din Chişinău, cu care angajatorul lor lucra de mult şi faţă de care, susţin reprezentanţii companiei, nu avea nici o datorie, ba chiar plătiseră marfa în avans.
Din capitala Moldovei însă, oamenii au fost redirecţionaţi spre oraşul Bender, din Transnistria, unde a început coşmarul şoferilor. ”Am făcut plângere la Poliţia din Chişinău, dar slabe speranţe. S-au implicat mult cei de la Consulatul României din Moldova, dar vorbim de Transnistria… Am luat legătura şi cu Ministerul de Externe, dar nici o reacţie. Nu vreau să îmi dea banii plătiţi în avans, ci oamenii şi maşinile”, ne-a spus Maria Poclid, director al firmei gălăţene.

Citește mai multe despre Republica Moldova pe Libertatea.

Comentarii