De Cătălin Doscaș, Radu Țuțulan,

La finalul săptămânii trecute, Libertatea făcea publică o situaţie petrecută joi, 20 septembrie, chiar noaptea în care în Bucureşti au fost reinaugurate fântânile de la Piaţa Unirii.

Mai mulţi oameni care se întorceau de la spectacol au surprins momentul în care gazonul pus să înfrumuseţeze liniile de tramvai a blocat mijloacele de transport. Mai multe rulouri cu iarbă de-abia puse au fost agăţate de patina de siguranţă a tramvaiului 32 şi au dus la blocarea acestuia.

Ziarul a solicitat Primăriei Sectorului 5 să explice situația.

Numai că, până să vină răspunsul primăriei, s-a produs un nou incident. Pe 25 septembrie, un alt tramvai de pe linia 32, tot pe Calea Rahovei, în zona intersecţiei cu strada Iosif Niculescu. În imaginile trimise de cititori pe adresa [email protected] se observă cum iarba s-a „mototolit” sub tramvai şi a împiedicat înaintarea acestuia.

Cum a apărut iarba între șinele tramvaielor din București? Cine a avut ideea?

Potrivit documentelor oficiale, caietul de sarcini al licitaţiei prin care s-a atribuit această investiţie, lucrarea este prezentată astfel de autorități:

„Impactul oferit de gazonul rulou după ce a fost montat este foarte mare, acesta având rolul de a îmbrăca spaţiile goale dintre şinele de tramvai”.

Concret?

„Gazonul va avea şi o funcţiune sanitară, ea fiind realizată printr-o serie de acţiuni pe care vegetaţia le are:

  • modelarea extremelor temperaturilor diurne;
  • sporirea umidităţii relative a aerului;
  • îmbogăţirea atmosferei cu oxigen şi reducerea concentraţiei de dioxid de carbon;
  • calmarea psihicului uman;
  • distrugerea unor anumitor tipuri de microbi.

Gazonul va avea, totodată, şi un altfel de caracter, el oferind siguranţă circulaţiei şi confort optic prin:

  • separarea diferitelor categorii de circulaţie pietonală sau auto;
  • reducerea stării de oboseală prin înlăturarea monotoniei”.

Primăria vorbește, așadar, de faptul că iarba dintre șinele de tramvai calmează psihicul uman și distruge microbii!

Decizia de a „înierba” suprafaţa dintre şinele de tramvai a fost luată încă de anul trecut, printr-un proiect înaintat de primarul general Gabriela Firea şi aprobat de Consiliul General al Municipiului Bucureşti.

În data de 31 octombrie 2017, CGMB a adoptat hotărârea prin care împuterniceşte Consiliul Local al Sectorului 5 să încheie un protocol cu Regia de Transport Bucureşti (RATB, actualmente STB) în vederea „sporirii spaţiilor verzi prin înierbarea intervalului dintre liniile de tramvai”.

Ulterior, la finalul lunii aprilie 2018, Consiliul Local Sector 5 a aprobat alocarea sumei de peste 9,9 milioane de lei pentru montarea de gazon şi sisteme de irigaţii între şinele de tramvai, pe patru tronsoane a căror lungime este de aproape 5 kilometri.

Ceea ce înseamnă că, pentru fiecare kilometru de iarbă plantat, Primăria Sectorului 5 a plătit peste 2 milioane de lei. Calmați-vă psihicul!


Citește și:

EXCLUSIV | Care e pasiunea secretă a lui Teszari, patronul RCS&RDS, supranumit „miliardarul fără chip” | FOTO

Omul călcat de mașină pe pista de la Băneasa a ajuns la spital după 70 de minute! Ambulanța a ajuns repede, dar fără medic | VIDEO