21 Mai. 2018 14:55 , de Daniel Ionașcu

UPDATE Proiect: Uber și Taxify ar putea fi interzise în România, din cauza unui proiect al Ministerului Dezvoltării. Aplicațiile de taxi, vizate și ele

Distribuie

Serviciile de transport Uber și Taxify ar putea fi interzise în România, din cauza unui proiect de ordonanță de urgență al Ministerului Dezvoltării care modifică legea taximetriei, scrie Economica.net. Proiectul propune amendarea cu 5.000 de lei a șoferilor care transportă persoane sau marfă fără autorizație. Amenzile vor afecta serviciile Uber și Taxify, descurajând șoferii, deoarece aceștia nu au autorizații.

Curtea Europeană de Justiție a decis în luna decembrie că Uber este un serviciu de transport, nu o aplicație digitală, astfel că trebuie să fie reglementat, iar șoferii săi să dețină licențe și autorizații.

Uber a fost criticată puternic în ultima vreme în privința calității serviciilor. Utilizatorii au reclamat faptul că șoferii anulează foarte multe curse, iar alții s-au plâns că Uber a introdus taxe ascunse.

Taxify este o firmă din Estonia care s-a extins agresiv. Compania are ca investitor grupul chinez Didi Chuxing, cel mai de temut rival al Uber din Asia.

Sintagma buclucașă, eliminată

Din lege a mai fost eliminată și celebra sintagmă 'în mod repetat'. Aceasta din urmă este actualmente în lege și taximetriștii din alte localități din Ilfov sau șoferii de ocazie se folosesc de ea pentru a contesta amenzile în justiție, unde și câștigă.

Taximetriștii autorizați au protestat de mai multe ori anul trecut împotriva 'pirateriei', aceștia acuzând atât serviciile de transport Uber și Taxify, cât și aplicațiile Star Taxi și Clever Taxi că le afectează activitatea. Același lucru este valabil și în cazul serviciilor de închiriere de mașini cu șofer, serviciul Black Cab, dar și firmele care asigură curse ocazionale așa cum este BlaBlaCar.

Aplicații de taxi, arondate la dispecerate

De asemenea, ordonanța prevede și obligativitatea ca aplicațiile de taxi să fie arondate unor dispecerate autorizate. Modificarea vizează activitatea aplicațiilor Star Taxi și Clever Taxi.

'Aplicația se poate folosi doar de către un dispecerat taxi, autorizat în condițiile legii, pentru a asigura siguranța clientului', potrivit ordonanței.

Tentative multiple

Anterior, un proiect care viza activitatea Uber/Taxify și pe cea a aplicațiilor Star Taxi/Clever Taxi a fost în discuții la Consiliul General al Municipiului București. Proiectul a fost abandonat, așteptându-se o reglementare oficială de la Ministerul Transporturilor.

Acesta din urmă inițiase un transport anul trecut.

Între timp, modificarea legii taximetriei a ajuns la Ministerul Dezvoltării.

Ce spun taximetriștii

Reprezentanții taximetriștilor spun că măsurile pun pe picior de egalitate operatorii licențiați cu platformele electronice.

'În primul rând, această ordonanță de urgență are că scop să pună niște raporturi egale între operatorii care prestează servicii de taximetrie și activitățile conexe, cu autorizații, și cei care prestează servicii prin platforme electronice.

Al doilea punct: organele de Poliție, după ieșirea acestei ordonanțe, mă refer la organele abilitate ale statului care fac controale în trafic, vor putea într-adevăr să oprească pe cei care fac pirateria și activitatea de transport neautorizată și nelicențiată. Sunt afectate și cursele regulate. Și vor ridica plăcuțele cu numere pe 6 luni de zile și dau amendă.

Ei în momentul de față se prelevează de faptul că aceste sintagme «în mod repetat» și «în mod permanent» nu le permit să aplice legea. Pentru că dacă nu e nici măcar specificat că «în mod repetatat» înseamnă de câte ori… o dată, de două ori, de trei ori… Prinde un hoț care îți fură din casă și îi dai drumul de câteva ori că nu e specificat de câte ori trebuie să-l prinzi că să fie repetat. M-ați înțeles? Ceva de genul asta…', a declarat, pentru Libertatea, Vasile Ștefănescu – președintele Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR).

Acesta a mai spus că transporturile aduc 4,7% din Produsul Intern Brut (PIB) și Guvernul a înțeles că o mare parte din bani se pierd în economia subterană.

Pe de altă parte, Ștefănescu a mai spus că guvernele Grindeanu și Tudose au căzut înainte să dea ordonanțele respective.

'Noi ne chinuim din 2015 să scoatem aceste sintagme. La guvernele precedente, când să se dea ordonanță au picat guvernele… Se pare că oamenii vor să coroboreze și hoțărârea Curțîi Europene din 20 decembrie că Uber este un transportator, nu o platformă', a arătat Vasile Ștefănescu.

Libertatea a cerut un punct de vedere și Uber, însă reprezentanții companiei au transmis că analizează textul proiectului.

Nota Fundamentare la Ordonanta Ministerului Dezvoltarii care vrea sa schimbe Legea Taximetriei by Daniel Ionascu on Scribd

Proiect OUG Taximetrie by Daniel Ionascu on Scribd

Urmareste cel mai nou VIDEO incarcat pe libertatea.ro
Andreea Marin va suferi luna viitoare o intervenție chirurgicală
Loading...
Comentarii