MENIU CAUTĂ

(Publicitate) 5 pași de bază: Cum pui la punct o campanie OOH

Distribuie

Orice business sau brand are nevoie de promovare, pentru a ajunge la publicul său țintă. Departamentul de marketing trebuie să pună la punct campanii de promovare pe diferite medii: online, radio și TV sau outdoor.

OOH (Out Of Home) reprezintă totalitatea modalităților de promovare care se află în afara unor incinte. Poate fi vorba de mesh-uri agățate pe clădiri, panouri publicitare de mari dimensiuni, stații de autobuz, toteme sau prisme amplasate pe trotuare.

Campaniile OOH au avantajul de a fi extrem de vizibile unui număr mare de potențiali clienți. În plus, ele pot transmite un mesaj direct: pot prezenta un produs, pot anunța un eveniment sau pot îndemna consumatorii la un anumit tip de acțiune. Iată cum poți pune la punct o campanie OOH în cinci pași simpli.

1.Cunoaște-ți audiența

Cine consumă produsele sau serviciile pe care le oferi? Este foarte important să știi detalii despre publicul tău, iar aceste detalii nu se referă doar la categorii de vârstă sau împărțirea pe gen. Este important să afli care sunt obiceiurile de consum ale publicului tău, care sunt zonele de interes, pentru a plănui o campanie OOH eficientă. Instrumentele de măsurare a audiențelor s-au rafinat de-a lungul timpului așa că poți alege mult mai ușor mediile pe care să te promovezi. De exemplu, dacă publicul tău este format mai degrabă din adolescenți, poți alege să promovezi produsele tale pe stațiile de autobuz din apropierea școlilor sau la festivalurile unde aceștia sunt preponderent prezenți.

2. Identifică caracteristicile pieței pe care activezi

Campaniile OOH se bazează foarte mult pe zonalitate. De aceea, este important să alegi zonele frecventate de publicul tău. O analiză atentă a pieței pe care activezi îți va arăta care sunt locațiile pe care trebuie să te concentrezi. Locuiești într-un oraș în care oamenii se deplasează mai ales cu mașinile? Atunci folosește-te de mesh-uri sau panouri publicitare aflate în intersecții, vizibile de la volan. Dacă, dimpotrivă, orașul are un sistem de transport în comun foarte bine pus la punct, folosește-te de spațiile publicitare de pe autobuze, metrou, stații sau dinăuntrul lor.  

3. Stabilește-ți bugetul

Costurile pentru o campanie OOH pot fi destul de ridicate. De aceea, este bine să îți stabilești de la început bugetul și să încerci să te încadrezi în el. În general, specialiștii recomandă ca bugetele pentru campaniile outdoor să reprezinte aproximativ 5-10% din bugetul total de marketing. O planificare atentă te poate ajuta să negociezi de la început un pachet avantajos cu reduceri semnificative de la furnizorii de OOH. În plus, poți găsi variante alternative de promovare outdoor, cu costuri mai reduse. De exemplu, poți transmite mesajul tău prin litere volumetrice amplasate într-un spațiu frecventat de publicul tău țintă. Găești pe headprint.ro litere volumetrice la cele mai bune prețuri, de diverse tipuri.

4. Creează un mesaj

În ce privește mesajul pe care vrei să îl transmiți prin campaniile OOH, o singură regulă este foarte importantă: simplitatea. Reține că panoul publicitar sau mesh-ul va fi privit preț de câteva secunde. Mesajul tău trebuie să fie succint, dar totodată cuprinzător, pentru a putea fi citit, înțeles și reținut de cei care îl privesc. Imaginea și textul trebuie să fie complementare, nu redundante. Mai mult, ține cont de mediul folosit. Dacă panoul publicitar este unul digital, adaptează mesajul. Dacă se află în apropiere de un element din natură de care te poți lega, fă-o. Oamenii vor observa asta și mesajul tău va fi distribuit de mai multă lume.

5. Integrează campania în restul comunicării

Mesajul transmis prin campania outdoor trebuie să fie complementar cu cele transmise prin celelalte campanii de promovare. Dacă anunți lansarea unui produs la radio, sau la TV, poți continua și pe un panou publicitar. Tonul vocii și vizualul trebuie să corespundă de asemenea, pentru ca publicul tău să poată identifica rapid faptul că mesajele se referă la același brand.

O campanie outdoor poate fi extrem de eficientă dacă este bine organizată și respectă principiile enumerate mai sus. Nu uita că cel mai important lucru atunci când investești banii de marketing în panouri publicitare este ca mesajul tău să ajungă la acei oameni care consumă sau ar putea consuma produsele sau serviciile tale.

Comentarii