După ce a eliminat posibilitatea ca vehiculul să fie un Land Cruiser Prado sau un Nissan Patrol, jurnalistul a apelat la ajutorul prietenilor pentru identificare. Un prieten de pe Coasta de Vest a recunoscut vehiculul ruginit și mucegăit ca fiind un ARO 244 Hunter, o mașină românească despre care jurnalistul nu auzise niciodată în cei 38 de ani ai săi.
Brownell a relatat: „Mi-am dedicat viața mașinilor ciudate, dar cumva această ciudată mașinărie românească mi-a scăpat din vedere în toți cei 38 de ani petrecuți pe acest pământ.”
Istoria ARO
Jurnalistul american a făcut o scurtă prezentare a istoriei mărcii românești. ARO, prescurtare de la Auto România, și-a început activitatea în 1957. Inițial, compania producea off-roadere sovietice GAZ-69 sub licență. În 1972, ARO a lansat seria 24 Hunter, moment considerat crucial pentru brand. Abia după lansarea în 1972 a seriei 24 Hunter, ARO și-a intrat cu adevărat în drepturi.
Exemplarul descoperit de jurnalist pare să fie o versiune facelift post-1995, cu faruri duble pe fiecare parte a unei grile dreptunghiulare, dar anul exact de fabricație este dificil de determinat.
Diversitatea modelelor
Vehiculele ARO au fost produse între 1972 și 2006, într-o varietate de stiluri de caroserie. Acestea erau echipate cu motoare pe benzină și diesel de la diverși producători, precum Toyota, Peugeot, Ford, Cosworth, Chrysler și VM Motori. De asemenea, ARO folosea și motoare proprii pentru unele modele. Această diversitate a contribuit la popularitatea mărcii în anumite piețe.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_84feafeb255a6b9d6b1a65068e85d7b7.jpg)
Camioanele ARO din seria 24 au fost vândute în aproape toată lumea, majoritatea fiind construite pentru export sau sub licență în Spania, Portugalia sau Brazilia.
România a vândut vehicule ARO în peste 55 de țări, dar niciodată în Statele Unite. Au existat câteva încercări de a importa camioane ARO în SUA, începând din 1989, odată cu creșterea popularității vehiculelor 4×4 de familie, și până în 2005. Cu toate acestea, niciuna dintre aceste scheme de import nu a dat roade.
Misterul vehiculului descoperit
Jurnalistul se întreabă cum a ajuns acest vehicul în cartierul său pe o remorcă U-haul. Există posibilitatea să fi fost un import de probă care nu s-a concretizat sau poate un entuziast off-road și-a asumat un proiect ambițios de restaurare.
Acest lucru nu este neobișnuit, în urmă cu o lună, youtuberul român Ovidiu Pop a pornit într-o aventură inedită, ducând o Dacia 1310 galbenă peste Ocean, pentru a traversa Statele Unite de la est la vest, pe legendara Route 66.
Ușa șoferului prezenta o gaură mare de rugină, iar întregul vehicul părea să fi stat ascuns sub vegetație timp de aproximativ treizeci de ani. Cu toate acestea, jurnalistul sugerează că, cu abilități de fabricație adecvate, acest vehicul ar putea fi transformat într-un off-roader unic și interesant.
Vezi LIVE TEXT – Alegeri prezidențiale 2025 – turul 1. Urmărește cele mai noi informații despre prezența la vot și desfășurarea scrutinului!
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_cc7bdecf4b1aa6c43ef342a2d4ed061f.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_f68f39665f15f2414ec0695ac93ccfd7.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_f680bfe4850c0845c6eabae2d80612cd.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_81b60526df22d19bbf22ee63402a58f4.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_52b8efaeb453aa05d10a4d0eb8d081de.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_5eeb01d9ba3d5ca35c061a5390046e27.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_477ca4587b3dd018ef6247076d1e4402.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_c4828df3aeb69a0d3a1a0340ea0948b3.jpg)