Mergi direct la conținut »
Transportatorii români vor protesta la Bruxelles. UE vrea să restricționeze transportul de marfă, la presiunea Germaniei și Franței
Bani și Afaceri Libertatea > Ştiri > Bani și Afaceri > Transportatorii români vor protesta la Bruxelles. UE vrea să restricționeze transportul de marfă, la presiunea Germaniei și Franței

Transportatorii români vor protesta la Bruxelles. UE vrea să restricționeze transportul de marfă, la presiunea Germaniei și Franței

Transportatorii din România vor organiza o acțiune de protest la Bruxelles, în fața Parlamentului European, alături de alte organizații din domeniu. Aceștia sunt nemulțumiți de o serie de propuneri restrictive venite din partea statelor din Vestul Europei.

De Daniel Ionașcu,

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) vrea să protesteze în data de 10 ianuarie 2019, dată la care Comisia de Transport şi Turism a Parlamentului European (TRAN) va vâ

ota cele trei propuneri cheie ale Pachetului Mobilitate 1.

Transportatorii vor să protesteze în Belgia cu 10 camioane și 600 de persoane și se așteaptă ca permis pentru protest să fie emis în data de 27 decembrie.

Totodată, reprezentanţii transportatorilor negociază autorizarea unei procesiuni de 120 de camioane pe centura Bruxelles.

Restricționarea transportului de mărfuri

În data de 03.12.2018, Consiliul Miniştrilor de Transport din UE a adoptat poziţia sa (abordare generală) privind Pachetul de Mobilitate 1, iar transportatorii români susțin că măsurile vor restricționa cabotajul, adică transportul de mărfuri, libera circulație a mărfurilor fiind una dintre fundațiile pe care este construită Uniunea Europeană.

Principalele nemulțumiri sunt:

  • Restricţionarea cabotajului prin introducerea unei perioade de „răcire” (cooling-off) de 5 zile înainte ca alte operaţiuni de cabotaj să poată fi efectuate în aceeaşi ţară cu acelaşi autovehicul. Această restricţionare a cabotajului este o abatere a UE de la drumul spre piaţa liberă, susțin transportatorii.
  • Aplicarea regulilor detaşării la transporturile rutiere internaţionale, cu exceptarea tranzitului şi a transportului bilateral. Acesta din urmă este însă definit extrem de restrictiv: în drumul spre ţara de destinaţie şi în drumul de întoarcere, se permite o activitate suplimentară de încărcare/descărcare în ambele direcţii, fără a se încadra în regimul de detaşare, sau zero la plecare şi până la două (operaţiuni) în drumul de întoarcere. Pentru toate celelalte tipuri de operaţiuni, inclusiv pentru cabotaj, regimul de detaşare integrală se aplică începând cu prima zi a operaţiunii.
  • Interzicerea efectuării perioadei de repaus săptămânal normal în afara cabinei autovehiculului, deşi în documentele Preşedinţiei Austriece este recunoscută lipsa acută de spaţii de parcare sigure şi securizate în UE
  • Întoarcerea acasă a şoferilor cel puţin o dată la patru săptămâni – sau, în cazul în care şoferul alege să ia două repausuri săptămânale reduse, după trei săptămâni pe drum.
  • Obligaţia dotării tuturor autovehiculelor care efectuează operaţiuni de transport internaţional cu tahograf inteligent până la sfârşitul anului 2024.
Afaceri de familie pe banii statului. Organigrama ISU Vaslui, plină de rude
Recomandări

Afaceri de familie pe banii statului. Organigrama ISU Vaslui, plină de rude

Theodor are 34 de ani și era doctor în Iași. Ce salariu va primi în Franța ca medic
Recomandări

Theodor are 34 de ani și era doctor în Iași. Ce salariu va primi în Franța ca medic

Franța și Germania vor măsuri protecționiste

Pachetul de măsuri vizat de Uniunea Europeană vine după ce Germania și Franța au adoptat mai multe legi care țintesc restrângerea activității transportatorilor străini.

Pachetul cuprinde o propunere de Lege specială pentru aplicarea Directivei detaşării nr. 71/1996 la transporturile rutiere; o propunere de revizuire a Regulamentului 561/2006 privind timpii de conducere şi de odihnă ai şoferilor profesionişti; și o propunere de modificare a Regulamentului nr.1071/2009 privind accesul la profesie şi a Regulamentului 1072/2009 privind accesul la piaţa de transport rutier de marfă.

După adoptarea poziției Parlamentului European, pachetul va intra în procedură de armonizare a pozițiilor între Comisia Europeană, Consiliul de Transport UE și Parlamentul European, în vederea aprobării textului final.

Close
Închide
  Close