Bărbatul a cerut ajutor pentru că nu putea opri din sughițat, însă recomandarea primită de la operator l-a înfuriat pe gorjean, care la un moment dat a început să îl înjure pe operator, după cum reiese din descrierea făcută publică pe rețeaua socială.
„Dispecerul: – Bună ziua! Ați sunat la pompieri! Ce urgență aveți?
Apelantul: – Bună ziua! Domnule, de vreo 10 minute sughit!
Dispecerul: – Aveți stări de rău, suferiți de vreo afecțiune?
Apelantul: – Nu, nu mă doare nimic, dar dacă mi se întâmplă ceva de la sughițatul ăsta?
Dispecerul: – Ați mai pățit până acum?
Apelantul: – Nu, că de aia vă sun!
Dispecerul: – Ați încercat să beți un pahar cu apă? Faptul că sughițați, neavând alte simptome și fără să suferiți de vreo boală, cu siguranță, nu vă pune sănătatea în pericol. Încercați să beți o gură de apă și vă rugăm să reveniți cu un apel pe numărul 112 doar dacă vă simțiți rău.
Apelantul: – Și cum domnule, nu vine nimeni să mă vadă?
Dispecerul: – Simptomele dumneavoastră nu reprezintă o urgență medicală! Nu o să vină nimeni să vă vadă doar pentru că sughițați! Altcineva poate chiar o să aibă nevoie de ajutor și echipajul o să fie ocupat să vă dea dumneavoastră un pahar cu apă. Vă repet că puteți reveni cu un apel pe 112 doar dacă vă simțiți rău.
Apelantul: – Dacă mi se întâmplă ceva, voi o să răspundeți! (Urmează o serie de înjurături…)
Dispecerul: – Întotdeauna ne asumăm răspunderea pentru ceea ce facem! Vă mulțumim pentru 《urări》 și nu uitați să beți o cană cu apă! O zi frumoasă!”, a fost discuția dintre operatorul 112 și bărbatul din Gorj.
Reprezentanții ISU Gorj avertizează că, în timp ce se confruntă cu astfel de solicitări, persoanele care au cu adevărat nevoie urgentă de ajutor sunt puse să aștepte.
„Acesta este un apel primit în dispeceratul nostru. Nu ai nevoie de înalte studii sau de o capacitate intelectuală extraordinară să realizezi că sughițul nu reprezintă o urgență medicală. Nici pentru a realiza că în timp ce tu te vaiți că sughiți și aștepți să vină un echipaj SMURD să te vadă există posibilitatea ca un alt om, sau un copil poate, să aibă cu adevărat nevoie de ajutor, iar noi să fim ocupați să-ți aducem o cană cu apă… și mai este foarte probabil ca, în cazul lor, nu minutele, doar câteva secunde pierdute să fie fatale… și în cazul astă nu credem că ne-am putea scuza pentru că tu ai vrut să te vadă un echipaj SMURD doar pentru că sughițai.
Din păcate sunt multe astfel de apeluri și doar calmul și experiența băieților care lucrează în dispecerat pot face diferența între o adevărată situație de urgență și apelurile nejustificate. Nu ezitați să apelați numărul unic pentru apeluri de urgență 112, dacă aveți sau semnalați o situație de urgență. Trebuie însă să înțelegem că nu orice situație banală reprezintă o urgență și că o ambulanță SMURD nu funcționează în regim de taxi!”, a declarat Florin Chisim, purtătorul de cuvânt al ISU Gorj.
Peste 12,7 milioane de apeluri au fost înregistrate anul trecut la Serviciul Unic de Urgență 112. Mai puțin de jumătate dintre apeluri au fost urgențe. Românii au sunat, în foarte multe cazuri, nu doar din greșeală, ci și intenționat, pentru probleme care nu țin de 112: nu pot returna produse la magazin, este zi şi este aprinsă lumina pe stradă, vor să îşi încarce cartela telefonică, vor să afle mersul trenurilor sau vor să știe cine ar trebui să le monteze aragazul.
În ianuarie, un asistat social din Vaslui a sunat la 112 și a cerut să i se deszăpezească în fața casei, fiindcă nu putea ajunge la magazin.
sursă foto: Facebook ISU Gorj
Citește și:
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro