Vicepreședintele executiv al companiei Forver 21, Linda Chang, a declarat pentru New York Times că retailerul își va vinde 350 de magazinele din 40 de țări. Câteva sute de locații vor fi păstrate în SUA, la fel ca și magazinul online, relatează Business Insider. Anterior, compania a angajat o echipă de consultanți pentru rezolvarea problemelor financiare.
Măsurile au fost anunțate printr-o scrisoare făcută publică duminică. Piețele unde vor fi cesionate operațiunile sunt situate în Europa, inclusiv în România, și Asia, urmând ca magazinele să funcționeze în continuare în SUA, Mexic și America Latină.
Planurile companiei mai includ închiderea a 178 de magazine în Statele Unite. Potrivit directorului executiv Linda Chang, compania a fost nevoită să facă față provocărilor de pe piața retailerilor de îmbrăcăminte, inclusiv expansiunea comerțului online.
„Vânzările la mall au scăzut, comerțul mutându-se în online” a spus Linda Chang.
Forever 21 deține în prezent peste 800 de magazine în SUA, Europa, Asia și America Latină, iar vânzările sunt estimate la aproximativ 3 miliarde de dolari anual, întrucât compania nu și-a făcut publice datele financiare. Semne ale dificultăților cu care se confruntă au apărut în ultimii ani, o dată cu închiderea unor magazine din Londra și China.
„Intrarea în procedură de faliment va permite companiei să elimine magazinele neprofitabile și să recapitalizeze afacerea” au declarat surse apropiate retailerului pentru Bloomberg.
Forever 21 a fost înființată în 1984 și a cunoscut succesul în anii 90, produsele fiind foarte populare mai ales printre adolescente și tinere, și datorită prețurilor scăzute.
Sursa foto: Shutterstock