În schimb, pe secțiunea 2b Bârzava-Ilteu (WeBuild) sunt șane minime de recepție în 2025, ultimul blocaj fiind Cetatea Vărădia unde a ieșit de curând autorizația de construire.
Palida consolare este deschiderea variantei prin tunelul Bătuța (Bârzava-Vărădia, 13 kilometri). Aici viteza proiectată este 160 km/h dar în primii ani se va circula cu 120 km/h și cu restricții pe podurile peste Mureș.
Nici secțiunea 3 Gurasada-Simeria (FCC) nu are șanse de recepție în 2025 dar ar putea fi inaugurată varianta Brănișca-Vețel (6 kilometri) cu trei poduri peste Mureș, blocată ani de zile de situl arheologic Micia și de o linie electrică de înaltă tensiune nemutată în vreo 6 ani.
Vor fi recepționate stațiile Fetești și Ciulnița
Per total, timpul de parcurs între Arad și Simeria (158 kilometri) e așteptat să scadă în 2025 de la 2h28min la 2h12min, durată care ar putea fi atinsă după deschiderea variantei de traseu Bătuța.
Pe coridorul principal va fi finalizată reconstrucția pe București-Constanța prin recepția stațiilor Fetești și Ciulnița, întârziate foarte mult prin rezilierea contractelor precedente.
Cele 8 tronsoane de modernizare de pe Cluj-Napoca-Oradea și Arad-Caransebeș ar putea să avanseze în 2025 în perspectiva termenului-limită al PNRR, 2026. Diferența între finanțarea PNRR și celelalte tipuri de fonduri europene este că banii vin doar în caz de succes, nu există “fazare”.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_7410278d98589d4bc2f0db7d7f416d18.jpg)
La capitolul reparații va fi recepție la lotul de 21 kilometri de „reînnoire” executat de Strabag. Conceptul e aplicat în PNRR doar între București și Pitești în așteptarea trenurilor cu hidrogen a căror licitație derulată de ARF a eșuat de mai multe ori.
Celelalte secțiuni de reînnoire pe București-Pitești au șanse mici să fie gata în 2026, nici vorbă de 2025.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_ff5a27ac3e35c77cbb425e155ee0e949.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_1051b1efde690e75c49452af8fae9d83.webp)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_f8117b1b40a102d3d23a090437e4f472.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_30de2afa7279dced2838f7712b2dae5d.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_6e528199a27a86866865c36a195f577c.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_6dcf0d14bc7ae9146711ded66bc2ca52.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_cab10a9e411d1aa0e2edfe0bd199b23a.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_0989309369896861dfee9611fdc6d62e.jpg)