Cédric Grumiaux a primit o ofertă de muncă mai bună din sectorul privat. Avea salariu mai mare și program mai lejer. Cu toate acestea, el nu a putut să plece acolo, din cauza contractului de muncă pe care l-a încheiat cu SNCB, compania feroviară de stat a Belgiei.
S-a gândit că dacă nu își va face treaba bine, va fi concediat. Așa că a început să conducă trenul mult mai încet, pentru a întârzia la destinație. Mai mult, bărbatul nu este singurul care procedează astfel. Până la 70 de mecanici de tren din Belgia ar fi ales să întârzie intenționat trenurile, în speranța că astfel vor fi concediați.
„Știm foarte bine că asemenea acțiuni, precum și mărturisirea în presă, ar putea duce la concediere. De asta am făcut ceea ce am făcut”, a spus mecanicul.
În urmă cu doar câteva zile, pasagerii unui tren care a plecat din Mons către Liege au ajuns la destinație cu 37 de minute mai târziu.
„Nu există altă cale de a pune presiune asupra conducerii”, a completat el.
Începând cu 2007, mai multe companii feroviare private au intrat pe piața din Belgia. Acestea au încercat să angajeze mai mulți mecanici din cadrul companiei de stat, atrăgându-i cu salarii mai mari.
În 2016, SNCB a decis să introducă o perioadă de preaviz de un an, încercând să-i împiedice plecarea mecanicilor. Compania feroviară de stat a afirmat că aceștia au fost plătiți pentru perioada de pregătire, care a durat până la 18 luni.
Citește și: VIDEO/ Informații pe care orice părinte trebuie să le știe. Cum îți ferești copilul de pedofili
Foto: EPA/Arhivă
Vezi rezultatele alegerilor prezidențiale – turul 1 și află când este turul al doilea al votului pentru președinție!