Cuprins:
Cele mai luxoase cimitire de mașini din lume
În apropierea Dubaiului, în Emiratele Arabe Unite, se află probabil cele mai luxoase cimitire de mașini din lume. Un youtuber a avut recent ocazia să viziteze aceste locuri uimitoare, dezvăluind o imagine incredibilă a unor Bentley tăiate în jumătate, Ferrari-uri stivuite peste Aston Martin-uri și Rolls-Royce-uri.
Aceste cimitire de mașini sunt concentrate într-o singură regiune și sunt împărțite în mai multe entități specializate. Unele se ocupă cu dezasamblarea componentelor cele mai căutate, în timp ce altele păstrează mașinile întregi până când apare nevoia de a demonta o piesă specifică.
Unele dintre aceste locații au săli dedicate pentru fiecare tip de componentă, cum ar fi brațe de suspensii, bielete de direcție, motoare și cutii de viteze. Este probabil singurul loc din lume cu o asemenea concentrație de supercaruri defuncte, unde piesele lor sunt stocate în așteptarea expedierii.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_87fc588bd35c0ca10b10a75f2e9a6aee.jpg)
Multe dintre aceste locații sunt bine organizate în ceea ce privește stocarea mașinilor și a pieselor, deși există și unele care dezmembrează orice supercar fără milă pentru a obține o piesă solicitată.
Orientul Mijlociu este o regiune unde se vând foarte multe supercaruri și mașini de lux. Multe dintre acestea sunt conduse la limită în diverse competiții între localnici. Dubai, fiind una dintre cele mai prielnice regiuni pentru afaceri, a atras aceste activități, satisfăcând nu doar cererea locală și regională, ci și cea internațională.
Comerț cu piese de înaltă performanță
Un aspect interesant al acestei afaceri este demontarea și vânzarea componentelor de frânare din sisteme cu ceramică și carbon. Aceste frâne pot costa foarte mult la înlocuire, între 8.000 și 10.000 de dolari doar pentru discuri. Mulți proprietari aleg opțiuni mai ieftine, cumpărând frâne neuzate de aici, provenite de la supercar-uri defuncte.
Youtuber-ul a descoperit că unele cimitire sunt specializate în muscle-car-uri, altele în modele ale unor mărci specifice, cum ar fi cele coreene sau Lexus. Există și locații dedicate mărcilor germane, precum BMW sau Porsche.
În timpul explorării, s-a descoperit că multe dintre aceste mașini sunt importate din alte țări după ce au fost casate. Dubai a devenit astfel un centru mondial de stocare a acestor vehicule și de comerț cu piese și componente.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_a0872167c239ebd17bbdf36ae9136bc2.jpg)
Printre descoperirile notabile se numără o Alpina bazată pe BMW Seria 7, mașini care sunt de obicei contorizate într-un catalog al producătorului, ținându-se cont de fiecare exemplar. Surprinzător, chiar și un Lotus Eletra electric a fost găsit aici, aparent intact, dar evident cu o poveste ascunsă care l-a adus în acest loc.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_24aeb3772b73554be872173a27247c0c.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_be1e0463de00654cd68fc24cf385b806.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_998d72ada6ee68b9c774ade4dbe5aa0a.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_7c9eccf56f73bce8f68e29f9ea7912bc.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_ac7ff706c5950e6780ff9b1ced92c610.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_b2373b7e2481e76f2d67d9baa0bf6be9.jpg)
Alte știri
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_f20cbd74b71f83a534292baba564bc57.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/206_7786951d63f41f862598e82015a89f81.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_c44c681f7b33e5335eb70f249de3c37e.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_e3187969c63688c6232422845112025b.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_cc7bdecf4b1aa6c43ef342a2d4ed061f.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_6b1ce88bbae6899943a0ca31c637fc01.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/233_8c688642b120dfed3a4e06a2005f6198.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/115_8bd8f0700d7b5852d4b31eba317eb385.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_adcdd9251e7eb47fd302443f977a5902.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/16_a9b7d0c431022ba50365f17722b7aa1d.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/275_ad23bc11df4b7ed73db635548fc05301.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/274_8f9828a79811983aca0fddb3e607be89.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/274_bb6de6fad1529cac241cd2dc6232993b.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/275_07f9ab5dfafb98985edb63540fa52709.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/16_22b233d0e428fa58c4581347d1f4c834.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/254_31ef901cbee20cabd234303a47cefcd1.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/206_1c0e22c2b6884493fc26b5ffac67404c.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/255_a07291d6ebfac601363770e23646f53f.jpg)
Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.