04 Ian. 2018 21:00 , de Rodica Dirzu

Cum adormi repede. Trucuri de la specialiști

Distribuie

Există metode științifice puse la punct de specialiști în domeniul somnului care te ajută să adormi repede. Încearcă sfaturile lor și află cum adormi repede și bine, fiindcă și calitatea somnului contează.

  1. Fă balonașe. Poate părea ridicol, dar câteva balonașe de săpun făcute înainte de a te duce în pat te ajută să îți găsești somnul, explică un profesor de neurologie de la Universitate Johns Hopkins.
  2. Fă exerciții de respirație. Acestea ajută la relaxarea corpului și a minții. Așază-te confortabil, închide ochii și concentrează-te asupra inspirațiilor și expirațiilor tip de 3-15 minute ne sfătuiesc medicii specializați în somn ai unei instituții franceze.
  3. Meditează. Cercetătorii din Nepal au constatat că orice formă de mediație practicată zilnic, doar câteva minute poate face să scadă tensiunea arterială și ritmul cardiac, să scadă anxietatea și să amelioreze somnul.
  4. Găsește o preocupare plăcută, cum ar fi lectura. Doctorii unei clinici de specialitate din New York recomandă o lectură plăcută înainte de somn. Ei spun să nu te duci în pat cu ideea expresă de a adormi, fiindcă stresul va produce adrenalină, care complică lucrurile. O carte care te captivează va lua locul oboselii fizice. De aceea multă lume adoarme citind.
  5. Dacă îți place baschetul sau golful imaginează-te în postura de jucător, vizualizând cele mai bune mișcări. Acest tip de vizualizări mentale reduc anxietatea și permit creierului să antameze mecanismul de adormire, explică specialiștii în somn.
  6. Ascultă muzică liniștitoare. Nu numai că te va ajuta să adormi dar îți va oferi și un somn profund ne spune dr. James Maas, autorul unei cărți intitulată 'Dormi pentru a reuși'. Studii făcute arată că muzica liniștită face să scadă ritmul cardiac și tensiunea arterială și te ajută să te destinzi. Muzica ambientală relaxantă, cum ar fi zgomotele valurilor, al ploii sau susurul râurilor funcționează foarte bine.
  7. Fă sport seara. O ședință de sport după muncă te ajută adesea să cazi lat, ne spune un medic specialist în somn din Elveția. Mai exact, 90 de minute de exerciții intense înainte de a te culca pot reduce nivelul cortizolului, hormonul stresului, și astfel vei adormi repede. Nici măcar nu e musai să te duci la sală. Poți face exercițiile și acasă după DVD-uri de fitness.
  8. Uită de ceas. După ce ai stins lumina nu mai verifica ceasul, chiar dacă te trezești la miezul nopții ne sfătuiesc doctorii Academiei americane de medicina somnului. Privind mereu ceasul vei începe să faci calcule de când ești în pat, câte ore mai ai de dormit până va suna alarma de trezire, ceea ce va produce angoase care te vor ține treaz. Pentru a rezista tentației de a privi ce oră e alege un deșteptător fără lumină și întoarce-l cu spatele. Dacă folosești mobilul pentru a te trezi pune-l în sertarul noptierei până va suna alarma.
  9. Lista cu lucrurile pe care trebui să le faci a doua zi. Ai o grămadă de obiective pe agenda pentru a doua zi. Gândurile nu îți dau pace. Seara, scrie-le pe o listă, ne sfătuiesc profesorii de neurologie ai universității din Columbia. Având mult pe cap, creierul tău va fi împiedicat să se relaxeze printre tone de informații pe care trebuie să le digere. Făcând lista te eliberezi de ele și te poți relaxa.

 

Urmareste cel mai nou VIDEO incarcat pe libertatea.ro
Horoscop, luni, 23 iulie 2018. Berbecii au o stare de spirit excelentă
Loading...
Comentarii