De Andreea Archip,

Nu trebuie să îți supui organismul la vreo dietă fulger, ci trebuie doar să faci anumite combinații culinare pentru a-ți îmbunătăți sănătatea și a topi kilogramele în plus. “Cât mai multe salate, dovlecei, roșii, castraveți. Toate legumele de sezon sunt minunate în perioada asta, asociate cu condimente naturale: mentă, rozmarin, deci tot ce înseamnă arome naturale. Putem consuma carne slabă în cantități mici, pentru că nu avem nevoie de foarte multe proteine. Deci putem mânca din când în când pește sau poate o carne de pasăre de țară sau ceva carne ușoară”, ne recomandă specialistul.

Să nu uităm de proteinele vegetale

Dacă vă place năutul sau lintea, le puteți include în meniu. “Îmi place foarte mult lintea și o consum în tot felul de variante, mai ales vara în salate, pentru că dă sațietate, dă proteine de care avem nevoie”, ne-a dezvăluit Cori Grămescu.

Porția de energie de dimineață

E recomandat să nu sărim peste micul dejun, tocmai pentru a nu face excese la…masa de prânz. În plus, nutriționista ne indică niște alimente pentru a începe ziua în forță. “Avem foarte mare nevoie dimineața sau în prima parte a zilei de energie și atunci acolo consumăm cereale integrale neprocesate, fie sub formă de musli, fie sub formă de tabule cu ceva cuș cuș integral sau poate chiar o felie de pâine, că nu ni se întâmplă nimic”, a precizat ea.

Cartoful și carnea…în cantități moderate

Nu trebuie să ne privăm organismul de anumite ingrediente, însă dacă le consumăm cu măsură, efectele vor fi pe măsura așteptărilor. “La prânz putem să mâncăm cartofi sau orez sau paste integrale, dar în cantități mai mici și întotdeauna asociate cu legume și o sursă slabă de carne sau proteine vegetale.Combinația cartofi carne nu e dăunătoare câtă vreme carnea este slabă și nu consumăm cantități foarte mari. Sigur că dacă mănânci un kg de cartofi și un kg de carne, te vei îngrășa. Dar dacă mănânci un cartof copt împreună cu o bucată mică de carne slabă și o salată sau o garnitură de legume verzi, acesta este un lucru foarte benefic pentru organism și îți reglează pe termen lung buna funcționare a sistemului endocrin”, a conchis Cori Grămescu.

FOTO: Dumitru Angelescu