De Denisa Macovei,

Deși aceste cereri sunt din ce în ce mai dese și sunt spuse opiniei publice prin intermediul tuturor mediilor de informare în contextul răspândirii extrem de rapide a virusului COVID19, cercetătorii de la Universitatea din Leipzig din Germania au publicat un întreg studiu care a scos la iveală faptul că ajungem să ne atingem fața chiar și de 25 de ori pe oră în medie.

Cercetarea a fost realizată pe un grup de studenți la Medicină și ca mulți dintre noi, acești studenți și-au frecat ochii, nasul sau gura, chiar dacă sunt conștienți de faptul că meseria lor îi face să fie expuși la tot felul de germeni sau bacterii.

Doctorul Lea Lis, un psihiatru din New York, a spus că un astfel de obicei trebuie înlocuit cu un altul dacă vrem să scăpăm de el. „Mulți oameni nici nu își dau seama că își ating fața”, a mai adăugat ea, potrivit celor de la www.greatdoc.ro.

Iată mai jos câteva sfaturi care sperăm să te ajute să scapi de obiceiul atingerii fețe, mai ales în aceste vremuri:

  1. Alege un alt fel de comportament. Gail Saltz, profesor asociat de psihiatrie la Weill-Cornell School of Medicine din New York-Presbyterian Hospital, explică faptul că psihiatrii le recomandă adesea pacienților lor să se concentreze pe contra-comportamente acceptabile atunci când au nevoie să scape de un obicei nesănătos, de preferat unul similar, dar care să te îndepărteze de cel inițial, fără să te mai expui atât de mult contaminării cu bacterii.
  2. Nu încerca să îți reprimi dorința pentru că nu te va ajuta cu nimic, ba din contră, mai mult rău îți vei face fiindcă vei ajunge să dezvolți alte tipuri de frustrări. Trebuie doar să fii conștient de comportamentul tău și când ajungi în acest stadiu, înlocuiește-l cu un alt comportament. Dacă de exemplu ai observat că cel mai des îți atingi fața atunci când vorbești la telefon, fă un bilețel și plasează-l în așa fel încât să dai cu ochii de el atunci când folosești mobilul.
  3. Un alt sfat care te poate ajuta este să îți ții mâinile ocupate. Doctorul Lis spune că în cazul obiceiului de a pune des mâinile pe față este posibil să te ajute să scapi de el tot un obicei care implică folosirea mâinilor. Bilele pentru stres sunt cu siguranță o opțiune excelentă pentru a-ți menține mâinile ocupate sau de ce nu mingile senzoriale pentru bebeluși.
  4. Încearcă să transformi obiectele de uz casnic în ajutoarele tale. De exemplu începe să folosești un săpun cu un miros puternic și care persistă mult pe piele ca să te atenționeze atunci când duci mâna la față. Nasul va detecta rapid mirosul și va declanșa stimulii subconștientului.

Pentru a te proteja cât mai bine în această perioadă este important să stai în casă, să eviţi să intri în contact cu persoanele bolnave, să te speli pe mâini cât mai des sau să foloseşti dezinfectanţi şi să cureţi suprafeţele şi obiectele cu care intri în contact.

Citeşte şi:

Cum se repetă istoria. Colectiv – Bănicioiu: “Avem condiții ca în Germania”. COVID – Rareș Bogdan: “Vreți să vedeți spitale ca-n Occident? Mergeți la Suceava!”

Internată cu COVID-19 la Timișoara, medicul ATI Diana Căprărin: “Virusul s-a răspândit în tot spitalul Deva, pentru că n-am fost protejați”

Mesajul emoționant al unui medic din Carei: „Sunt soldat și voi lupta pentru voi și familia mea”

RECOMANDĂRI
Dani Coman s-a bătut cu interlopii în lupte ilegale de tipul Fight Club. Incredibil cine era promoterul
GSP.RO
Dani Coman s-a bătut cu interlopii în lupte ilegale de tipul Fight Club. Incredibil cine era promoterul
Horoscop 4 iunie 2020. Scorpionii vor învăța lucruri noi, Capricornii au parte de schimbări majore ale intereselor
HOROSCOP
Horoscop 4 iunie 2020. Scorpionii vor învăța lucruri noi, Capricornii au parte de schimbări majore ale intereselor