Campania, numită „99% din Italia”, are ca scop expunerea călătorilor la părțile mai puțin cunoscute ale țării.

Majoritatea Italiei este trecută cu vederea și „nu a devenit virală, dar ascunde povești extraordinare”, a declarat Ruben Santopietro, CEO-ul Visit Italy, care nu este afiliat cu ENIT, agenția națională de turism a Italiei.

Santopietro avertizează că, fără o abordare mai echilibrată, „Veneția ar putea deveni un decor lipsit de viață, Roma – o parcare pentru autocare turistice, iar Florența – un platou pentru selfie-uri”.

Campania „nu respinge turismul”, a spus Santopietro, „pune sub semnul întrebării modul în care îl gândim. Adevărata sustenabilitate înseamnă să echilibrăm lucrurile. Când locuitorii pierd calitatea vieții, călătorii pierd și ei sensul experienței”.

Videoclipurile prezintă localnici și turiști ținând în mână pancarte scrise de mână. „Aceasta nu este toată Italia. Este doar ce a ajuns pe Instagram”, spre exemplu.

Dosare grele aflate de 12 ani în instanță, cu prejudicii de zeci de milioane de euro.  Judecătorii se plâng de volumul de muncă, dar țin dosarele pe loc până la prescrierea faptelor
Recomandări
Dosare grele aflate de 12 ani în instanță, cu prejudicii de zeci de milioane de euro.  Judecătorii se plâng de volumul de muncă, dar țin dosarele pe loc până la prescrierea faptelor

Făcând referire la un discurs TEDx susținut luna trecută, Santopietro a spus: „Trăim ceea ce am putea numi Era Listei de Bifare în turism, în care oamenii aleargă dintr-un loc în altul adunând poze, nu experiențe. Iar Italia simte consecințele”.

Lansarea campaniei are loc într-un moment în care tensiunile legate de supraturism cresc în întreaga Europă.

În ultimele săptămâni, locuitorii din orașe precum Barcelona, Palma de Mallorca și Veneția au ieșit în stradă, cerând restricții mai stricte asupra închirierilor pe termen scurt, limitarea sosirilor navelor de croazieră și măsuri pentru protejarea comunităților locale de presiunile economice și sociale generate de turismul de masă.

Printre destinațiile promovate în cadrul strategiei mai ample a Visit Italy se numără Arezzo, Tropea, Genova, nordul Sardiniei, Courmayeur, Livigno și alte orașe mici.

„Unul din trei municipii italiene este în pericol de depopulare. În multe dintre aceste locuri, turismul nu mai este doar o oportunitate. Este ultima resursă rămasă pentru a construi o economie locală, umană”, a declarat Santopietro.

Visit Italy și-a relansat site-ul în luna aprilie și, ca parte a eforturilor de combatere a supraturismului, a evidențiat pe pagina principală „comori ascunse”, ca o modalitate de a încuraja turiștii să se răspândească mai uniform în țară.

Sute de susținători ai lui Călin Georgescu protestează în Piața Victoriei: s-au îmbrâncit cu jandarmii, iar unul a fost prins cu un cuțit
Recomandări
Sute de susținători ai lui Călin Georgescu protestează în Piața Victoriei: s-au îmbrâncit cu jandarmii, iar unul a fost prins cu un cuțit

„Aceste locuri nu sunt soluții de rezervă sau alternative. Ele reprezintă cealaltă față a identității Italiei și merită să fie văzute, înțelese și apreciate”, a spus Santopietro.

Comentează
Google News Urmărește-ne pe Google News Abonați-vă la canalul Libertatea de WhatsApp pentru a fi la curent cu ultimele informații
Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.