Migdalele sunt fructe acoperite de o coajă lemnoasă ce provin din pomii fructiferi, care poartă denumirea de migdali. Migdala, în ciuda clasificării sale ca fiind o nucă, este, de fapt, sămânța unui fruct de migdal. Denumirea științifică a migdalelor este Dulcis Prunus, originare din Orientul Mijlociu, India și Africa de Nord, dar răspândite astăzi în întreaga lume.

Informații generale despre migdale

Există două tipuri de migdale: dulci și amare. În timp ce migdalele dulci sunt comestibile și sunt utilizate adesea în multe preparate asiatice, dar și ca desert, gustare sau garnitură, migdalele amare sunt utilizate pentru fabricarea uleiului sau pentru a adăuga un plus de aromă anumitor preparate culinare ori alimente.

Migdalele sunt semințele înrudite cu piersicile și prunele, au o formă alungită, iar în interiorul lor se regăsește sâmburele tare, care este consumat de noi, cunoscut sub denumirea de migdală.

Descoperă și ce beneficii are consumul regulat de castane

Migdale - beneficii
Migdale – beneficii

Valori nutriționale

Pentru 100 grame de migdale crude

  • Calorii: 578;
  • Proteine: 21,3;
  • Lipide: 50,6;
  • Carbohidrați: 19,7;
  • Fibre: 11,8.

Pentru 100 grame de migdale prăjite

  • Calorii: 644;
  • Proteine: 24;
  • Lipide: 56,3;
  • Carbohidrați: 6;
  • Fibre: 0.

Pentru 100 grame de lapte de migdale

  • Calorii: 15;
  • Proteine: 0,5;
  • Lipide: 1,2;
  • Carbohidrați: 0;
  • Fibre: 0,2.
Cum se vor susține tezele în funcție de scenariul în care se află școala: „În scenariul roșu să fie o evaluare care să se preteze online”
Recomandări
Cum se vor susține tezele în funcție de scenariul în care se află școala: „În scenariul roșu să fie o evaluare care să se preteze online”

Cum se pot consuma migdalele

Chiar dacă migdalele pot fi consumate și ca atare, drept gustare, acestea mai pot fi consumate și sub alte forme precum:

  • Migdale crude, prăjite, uscate, fierte și hidratate în apă ori lapte;
  • Lapte de migdale – consumat în cafea ori desert;
  • Ulei de migdale – bun pentru consum, dar și pentru tratamente cosmetice;
  • Făină de migdale – utilă pentru prepararea gustărilor sau deserturilor.

Știi care este cea mai bună rețetă pentru castane coapte?

Migdale – beneficii

Valori nutriționale pentru migdaleIcon photoVEZI  GALERIA  FOTOPOZA 1 / 4

Migdalele sunt bogate în antioxidanți

Migdalele sunt surse bogate în substanțe alcaline, iar asta ajută la consolidarea sistemului imunitar, precum și la creșterea capacității organismului de prevenire în fața anumitor boli.

Conform studiilor efectuate de către specialiști, migdalele sunt bogate în vitamina E, un antioxidant puternic care ajută la eliminarea radicalilor liber dăunători din corp, radicali ce sunt vinovați de declanșarea anumitor boli cronice în organism.

Lista țărilor din “zona galbenă” a fost actualizată. SUA au fost scoase de pe listă, în timp ce Portugalia a fost adăugată
Recomandări
Lista țărilor din “zona galbenă” a fost actualizată. SUA au fost scoase de pe listă, în timp ce Portugalia a fost adăugată

Reglează tensiunea arterială și nivelul colesterolului

Conform anumitor cercetări, consumul regulat de fructe ajută la creșterea lipoproteinelor cu densitate mare, cunoscut și sub numele de niveluri de colesterol HDL, și ajută la reducerea lipoproteinelor cu densitate scăzută, denumite și niveluri de colesterol LDL.

Potrivit studiilor, migdalele au rolul de a reduce colesterolul non HDL, colesterolul LDL și adipozitatea centrală, factori majori de risc pentru disfuncția cardiometabolică.

Migdalele ajută în curele de slăbit

Laptele de migdale este băutura care conține un număr scăzut de calorii, iar grăsimea mono saturată din compoziția semințelor de migdale ajută la satisfacerea poftei de mâncare.

Datorită fibrelor dietetice din compoziție, migdalele crează senzația de sațietate. Studiile au arătat faptul că o dietă bogată în migdale poate fi un adjuvant pentru persoanele care vor să elimine excesul de grăsime.

Surprizele unui studiu internațional. Românii mai predispuși să creadă în conspirațiile despre COVID sunt cei cu studii superioare
Recomandări
Surprizele unui studiu internațional. Românii mai predispuși să creadă în conspirațiile despre COVID sunt cei cu studii superioare

Consumul de migdale previne apariția bolilor cardiace

Datorită conținutului ridicat de potasiu, proteine și grăsimi monosaturate, migdalale susțin sănătatea inimii și ajută în reducerea riscului de boli de inimă. De asemenea, magneziu din compoziția lor ajută și la prevenirea atacurilor de cord.

Vezi și de ce este recomandat să consumi mai multe gutui

Mențin sănătatea creierului

Migdalele sunt o sursă bogată de substanțe nutritive, iar asta ajută la dezvoltarea și sănătatea creierului uman. Fructele conțin doi nutrienți esențiali din creier: riboflavina și L-carnitina, nutrienți care se află în strânsă legătură cu creșterea activității creierului, iar asta duce la scăderea apariției bolii Alzheimer.

Consumul de migdale îmbunătățește sănătatea oaselor

Pentru să sunt o sursă bogată de vitamine, minerale, dar și fosfor, migdalele sunt un adjuvant natural pentru rezistența și durabilitatea oaselor și dinților. Consumul regulat de fructe ajută la prevenirea afecțiunilor specifice precum osteoporoza.

Câte migdale este indicat să mănânci zilnic

Chiar dacă sunt o gustare sănătoasă, migdalele trebuie consumate cu moderație, mai exact cantitatea consumată zilnic trebuie să se încadreze între 23 și maxim 30 de migdale. Acestea conțin o cantitate mare de proteine, calciu, vitamina E și fibre, iar canitatea menționată este suficientă pentru a-i furniza organismului doza zilnică recomandată.

Migdalele sunt indicate să fie consumate seara, cu două ore înainte de culcare, deoarece ajută la creșterea calității somnului. Sunt o sursă excelentă de magneziu, iar asta ajută la prevenirea insomniilor și la un somn odihnitor și liniștit.

Consumul regulat de migdale ajută la prevenirea anemiei, îmbunătățirea memoriei, dar și la îmbunătățirea aspectului pielii, unghiilor și părului. Sunt o sursă importantă de fier pentru organism, iar asta le face un aliment de nădejde pentru producția și creșterea numărului de celule roșii din sânge.

Sursă foto: Shutterstock.com

Citeşte şi:

Compot de struguri – cum păstrezi aroma proaspătă a viței de vie în rețete de compot

Conserve pentru iarnă – idei de rețete de zacuscă și murături pentru sezonul rece

Tocană de legume – combinații delicioase de tocană pentru iarnă

Borcea și-a vândut în sfârșit apartamentul din Miami, dar a lăsat la preț. Ce profit a scos și cum arată penthouse-ul
PARTENERI - GSP.RO
Borcea și-a vândut în sfârșit apartamentul din Miami, dar a lăsat la preț. Ce profit a scos și cum arată penthouse-ul
Gheorghe Dincă, violat și mutilat în pușcărie. Nevasta lui, chemată de urgență
PARTENERI - PLAYTECH
Gheorghe Dincă, violat și mutilat în pușcărie. Nevasta lui, chemată de urgență
Horoscop 27 octombrie 2020. Gemenii au complicații la locul de muncă, poate mai multe decât de obicei
HOROSCOP
Horoscop 27 octombrie 2020. Gemenii au complicații la locul de muncă, poate mai multe decât de obicei
Angela Merkel a dat o veste teribilă! Ce ne așteaptă în următoarele luni
Știrileprotv.ro
Angela Merkel a dat o veste teribilă! Ce ne așteaptă în următoarele luni
Celebra gimnastă a ţării a ajuns omul străzii. ŞOC: întreţine relaţii intime pentru bani
Telekomsport
Celebra gimnastă a ţării a ajuns omul străzii. ŞOC: întreţine relaţii intime pentru bani