Optimizarea SEO a unui site sau a unui magazin online necesită o strategie dedicată datorită caracteristicilor industriei în care activează compania respectivă. Succesul și durata unui proiect de optimizare SEO depinde în foarte mare măsură de nivelul competiției din industria respectivă.
Optimizare SEO: durata
Durata pentru care se recomandă contractarea unor servicii de optimizare SEO variază de la industrie la industrie. În industria fashion, de exemplu competiția este acerbă, o campanie SEO se recomandă a fi derulată pe o durata de un an. Într-o industrie mai puțin competitivă, cum ar fi oftalmologia într-un oraș mic poate să aibă o competivitate redusă, iar campania să producă rezultate în 3 luni, iar după 6 luni, odată clinică stabilizată în prima pagină, printre primele trei rezultate, să fie închisă și să se treacă pe un fee de mentenanță și monitorizare.
Ce cuprinde activitatea SEO?
În primul rând vorbim de costul specialistului SEO care are cunoștințe actuale și experiență relevanță în optimizare on-site și off-site. Un om competent, specializat percepe un fee de 1000-1500 euro pe luna. Discutăm de softurile de monitorizare și analiză SEO care au costuri lunare între 100-300 euro. Elaborarea textelor de SEO are un cost cuprins între 10-30 euro, iar publicarea acestora variază de la 100 de lei și până la 1000-1500 euro.
Costuri lunare de SEO
Într-un domeniu competitiv campania de optimizare SEO poate să aibă un cost lunar de la 600-800 de euro și să producă rezultate modeste. Evident cu un buget de 1500-2000 de euro rezultatele sunt mai rapide.
Rezultatele optimizării SEO încep să apară după primele trei luni de colaborare și prin rezultat înțelegem creșterea numărului de vizitatori din traficul organic. Acest lucru se poate monitoriza în Google Search Console: aici se văd numărul afisarilor, numărul vizitelor, paginile afișate, cuvintele cheie pentru care au fost afișate, etc.
Servicii SEO de 1500 lei pe luna aduc, poate, rezultate de 1500 lei pe luna, dar cel mai probabil rezultate infime. Backlinkurile din social media, directoarele de web, cataloagele de firma plătite au valoare foarte redusă sau chiar zero în ochii algoritmului Google.
Dacă bugetul de care dispuneți este redus, de 1000-1500 lei, încercați campaniile ppc în Google Ads, generați vânzări și când dispuneți de un buget de minim 600-800 euro pe luna, începeți o campanie de optimizare SEO white hat.
Agentia de SEO si Marketing Online Netring, recomanda campaniile SEO derulate de profesionisti, cu metode profesionale si cu softuri dedicate. Campaniile de optimizare SEO si campaniile ppc insa, impreuna, produc cele mai bune rezultate, de aceea recomandam derularea in paralel a acestor activitati.