Pentru că firmele de asigurare au făcut propuneri din cauza creşterii mări a daunelor din ultima perioadă şi pentru că acestea se confruntă de mult timp cu un fenomen în ceea ce priveşte daunele aferente vătămărilor corporale, ASF a decis că este momentul să fie propuse schimbări în sistemul de bonus malus pentru că şoferii să poată fi sancţionaţi mai drastic.
Prin urmare, se ia în calcul că şoferii care comit accidente din care rezultă vătămări corporale, să plătească cu 40% mai mult pentru asigurări.
Modificări de asigurare RCA pentru şoferii care generează mai des accidente
Această propunere care modifică preţul pentru asigurare RCA este inclusă într-un proiect care a fost lansat pentru dezbatere publică şi care, per ansamblu, modifica mai multe aspecte în ceea ce priveşte poliţa RCA.
În conformitate cu acest document, conducătorii auto care generează vătămări corporale, urmează să fie penalizaţi cu patru clase în sistemul bonus/malus şi nu cu două clase, aşa cum se întâmpla până acum, ceea ce determina o majorare cu până la 40% a costului iniţial pentru poliţa RCA. Acest sistem are rolul de a oferi beneficii şoferilor disciplinaţi, dar îi penalizează drastic pe cei care au înregistrat mai multe daune.
Acest sistem include ca şi până acum 8 clase de bonus şi 8 de malus. În fiecare an în care conducătorul auto nu a avut niciun accident din vina lui, va primi două clase de bonus.
Penalizări pentru cei care provoacă accidente
Aşa cum se poate deduce, pentru cei care generează frecvent probleme în trafic nu se mai pune problema de RCA ieftin. Asiguraţii vor fi penalizaţi prin aplicarea punctelor malus şi prin mărirea primei de asigurare, astfel:
- Două clase pentru evenimentele din care apar prejudicii materiale;
- Patru clase pentru evenimentele rutiere de unde rezultă vătămări corporale şi afectarea integrităţii unei persoane fizice sau chiar decesul persoanelor implicate în accident.
Cât de mari sunt reducerile de RCA?
Persoanele care vor RCA ieftin de la Romasig si vor folosi calculatorul RCA, vor putea vedea cum de la un an la altul asigurarea lor scade sau creşte. Reducerea maximă a poliţei este de 50 de procente, iar reducerea minimă este de 5 procente. Fiecare dăuna determina retrogradarea cu câte două clase malus, de unde rezultă faptul că cea mai mare penalizare va ajunge chiar şi până la 80%.
Este foarte important de menţionat faptul că aceste modificări în ceea ce priveşte plăţile au loc pentru a încuraja un comportament conştiincios în trafic şi pentru a diminua numărul de accidente. Rezultate ar urma să fie contorizate în primul an din care această modificare se aplică şi în anul următor, astfel încât să se poată obţine o concluzie pertinenta în ceea ce priveşte modificările de comportament la volan, ale şoferilor din România.