Iată câteva vitamine și minerale esențiale organismului, pentru ca răceala să nu ne prindă cu garda jos.

1. Vitamina C

Contrar celor știute pana acum, vitamina C nu previne gripa si răceala. De fapt, ea ajuta la scăderea intensității acestora. Vitamina C este un antioxidant, ceea ce înseamnă ca protejează corpul împotriva unor afecțiuni precum bolile cardiovasculare.

Surse din natură de vitamina C:  citrice, kiwi, fructe de pădure, varza, broccoli, fasole verde și cartofi.

2. Fier

Fierul este esențial pentru formarea globulelor roșii care duc oxigenul către celulele organismului. Un nivel optim de fier asigura energia corpului, vitalitatea si o mai buna activitate a creierului. In timp ce un nivel scăzut de fier duce la anemie, adică o stare de letargie si moleșeală cauzata de neoxigenarea celulelor. Însă un nivel ridicat de fier produce numai necazuri întrucât este sinonim cu distrugerea organelor interne.

Surse de fier din natura: carne roșie, cereale, ouă, fasole, linte și fructe confiate. Vitamina C ajută la o mai buna absorbție a fierului în organism.

3. Vitamina A

Vitamina A contribuie la creșterea si dezvoltarea țesuturilor. De asemenea, întărește sistemul imunitar și sporește acuitatea vizuală.

REPORTAJ. Medic de familie la 65 de ani, cu cel mai în vârstă pacient, 94 de ani. În Tulcea, o treime dintre posturile din cabinete sunt ocupate de pensionari
Recomandări
REPORTAJ. Medic de familie la 65 de ani, cu cel mai în vârstă pacient, 94 de ani. În Tulcea, o treime dintre posturile din cabinete sunt ocupate de pensionari

Surse de vitamina A din natură: lapte, gălbenuș de ou, ficat, hering, ton, sardine, morcovi, roșii, legume cu frunze verzi, mango, caise. Citește continuarea pe Sfatulparintilor.ro

ARTICOL PRELUAT DE PE SITE-UL SFATULPARINTILOR.RO

Urmărește-ne pe Google News
Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.