Daca o vezi pe strada si esti la volanul unei masini ai toate sansele sa incurci circulatia in zona. E o tanara inalta cat trebuie si frumoasa cat cuprinde, care ar face orice barbat sa-si suceasca gatul si sa-i fiarba hormonii. Starneste fara sa vrea pasiuni, dar ea insasi este stapanita de un hobby neobisnuit pentru sexul frumos: pilotajul auto.
Giulianela Balea, pe scurt Giulia, a facut parte pana acum cateva saptamani din singurul echipaj feminin care participa la campionatul national de raliuri. Era copilot pe masina Ford Ka condusa de Carmen Berghea, ocupand locul doi in intrecerea dotata cu cupa omonima si calcand in picioare orgoliul a trei tandemuri barbatesti, ce au rezultate inferioare lor. Au daramat, deci, prejudecata autohtona conform careia in acest domeniu femeile nu pot fi un partener real de concurs pentru barbati.
Vin la raliuri din 1999 si am luat parte la zece curse in acest an, dar am renuntat deocamdata din motive personale. Voi reveni cel mai devreme catre sfarsitul sezonului, cand voi fi in dreapta sotului meu, ca navigator”, marturiseste Giulia.
Ioan, adica Bebe, adica sotul, pare la prima vedere un tip echilibrat, la 39 de ani. Ca e stapanit de un soi de nebunie o dovedesc 19 ani de cand e prins de microbul raliurilor si sutele de milioane cheltuite pana acum in acest sens. Sunt impreuna de sase ani, s-au casatorit de un an si jumatate, iar intre ei e o diferenta de varsta de 12 ani. „Nu e un impediment si nici nu l-am luat din interes”, tine sa precizeze tanara. Bebe o aproba, zambind si dand afirmativ din cap. Spune ca l-a atras la ea „faptul ca nu-i place sa stea la cratita, ci cu nasul prin motoare, ce aveam eu nevoie, o femeie care sa ma inteleaga”.
Cei doi au o firma profitabila de transporturi, stau totusi la bloc si economisesc bani pentru a avea propria masina de curse. Ceva rezonabil in acest sens costa cel putin 100.000 $, la care se adauga un buget anual absolut necesar de 50.000 $. Au mai mers impreuna la doua raliuri, plus cateva curse in Bulgaria, Turcia si Iugoslavia. Idolii sunt comuni, Carlos Sainz si David Coulthard, la fel si cea mai mare dorinta: sa fie sanatosi, ca sa-si vada visul cu ochii.
A fost colaborator al sectiei politice la Libertatea
Giulia Balea a practicat pana in prezent mai multe meserii. Vreme de sase ani a fost invatatoare la o scoala din Capitala, in paralel fiind si model la o agentie de specialitate. Dupa ce a intrat la Scoala Superioara de Jurnalistica, a lucrat ca profesoara de engleza la doua gradinite particulare, pentru ca in ultimul an de studiu sa fie director de vanzari la o firma italiana de inghetata.
Vreme de cateva luni, in 1997, a colaborat si la sectia politica a ziarului nostru. In prezent este director de transport la propria firma, absolvind si un curs de specialitate in acest sens.