Iahtul familiei Tofan nu a fost botezat degeaba “Leader”. “E singurul vas de lux de pe lacul Snagov”, ne-a spus Alina, fiica omului de afaceri Gelu Tofan. “Leader” e mai degraba o afacere de familie, decat un moft al unei familii bogate. Ambarcatiunea a fost estimata la minimum 2 milioane de euro. Astfel, vasul e inchiriat pentru diverse evenimente. “Calitatea si luxul costa. Pentru o ora si jumatate, clientul trebuie sa plateasca in jur de 600 de euro”, ne-a spus Alina Tofan.
Povestea iahtului “Leader” incepe in perioada comunista, cand vasul era in proprietatea statului. “Era unul din cele trei vase de lux ale dictatorului”, ne-a povestit actualul capitan Eduard M. In 2001 a fost achizitionat de omul de afaceri Gelu Tofan. A fost reconditionat si cedat Alinei, fiica sa, imediat dupa ce aceasta a absolvit cursurile Babson College, Bussines management, din SUA. “Eu sunt actionar si administrator unic al iahtului. Incerc sa dezvolt o afacere de succes. Mai ales ca momentan nu prea avem concurenta, „Leader” fiind singurul vas de lux de pe lacul Snagov”, ne-a marturisit Alina Tofan. Astfel, iahtul gazduieste diferite evenimente, zile de nastere, nunti, diverse petreceri.A fost creat si un site, www.leader-snagov.ro, pentru a deveni mai accesibil potentialilor clienti.
Preturile sunt pe masura luxului. “Calitatea nu este ieftina. Vasul e structurat pe doua punti. Jos exista o sala de cafea cu canapele de piele, sala de mese, bucatarie si doua toalete. Pe puntea superioara avem un bar ceva mai mare, o terasa si puntea de promenada. Cel mai mic tarif pe care il avem se aplica unei plimbari pe lac, de o ora si jumatate, si costa 600 de euro”, ne-a explicat Alina. Ultimul eveniment marcant gazduit de “Leader” a fost “nunta anului” dintre Irinel si Monica Columbeanu. Iachtul a fost inchiriat de la 8 dimineata pana la 11 noaptea, atat pentru primirea sau plimbatul oaspetilor cat si pentru lansarea artificiilor.
Povestile nascute pe iaht sunt dintre cele mai diverse. “Ceausescu voia sa conduca el insusi vasul. Echipajul nu a riscat insa. Cand conduci o ambarcatiune e ca si cum ai fi la volanul unei masini care merge in derapaj continuu, iar Ceausescu nu avea astfel de aptitudini. Asa ca i-au montat o timona falsa pe puntea superioara, in timp ce baietii erau la comanda, intr-o cabina secundara, de unde era condus vasul in realitate”, ne-a dezvaluit actualul capitan. Ultima legenda legata de vas a aparut chiar la “nunta anului”. “”Leader” are o capacitate de 30-35 de persoane. La un moment dat urcasera 70 de oameni, iar vasul s-a inclinat. De aici a aparut ideea ca „Leader” ar avea un tangaj periculos. Insa nu e adevarat. Pur si simplu erau mult prea multi oameni”, ne-a explicat Alina Tofan.