Pilotul a murit, el nereusind sa se catapulteze. Cauzele accidentului nu se cunosc deocamdata. O ancheta urmeaza sa stabileasca ce s-a intamplat de fapt.
Avionul, care avea comanda simpla, apartinea Bazei 86 Aeriene Fetesti si efectua un zbor de antrenament. La un moment dat, chiar deasupra unui lac piscicol din apropierea Calarasiului, MIG-ul a inceput sa piarda din altitudine. La ora 14.15, aparatul s-a prabusit, inainte ca pilotul sa reuseasca sa se salveze. Locotenent comandor Adrian Savulescu avea 41 de ani, era casatorit si avea o fetita de 10 ani. Era unul dintre cei mai antrenati piloti ai aviatiei militare, cu 677 ore de zbor. O comisie condusa de seful Statului Major al Fortelor Aeriene, generalul Gheorghe Constantin, a sosit la locul unde a cazut MIG-ul.
Tragedia de ieri se adauga pe lista accidentelor in care au fost implicate avioane ale armatei. Din 1990 incoace, numarul prabusirilor si al avarierilor serioase ale unor aparate apartinand Ministerului Apararii Nationale se apropie de 30. Peste 20 de oameni, printre care sase piloti, si-au pierdut viata. Alti 15 au reusit sa se catapulteze.
MIG 21 Lancer este rezultatul colaborarii dintre Aerostar Bacau si firma israeliana Elbit, care au modernizat impreuna avionul MIG 21. Acest tip de aparat a intrat in dotarea aviatiei militare romane in mai 1997.
Scurt istoric al prabusirii MIG-urilor.
In mai 1993, un MIG 23 se prabuseste pe Aeroportul Mihail Kogalniceanu (judetul Constanta), inregistrand defectiuni si oscilatii in plan vertical imediat dupa decolare, dar pilotul Cristian Pavalasc reuseste sa se catapulteze. Acelasi pilot este implicat, pe 16 august 1994, intr-un accident similar. Comisia care a anchetat ambele incidente nu a putut stabili cauzele producerii lor.
Prabusirea, pe 3 noiembrie 1994, langa Caracal, a unui MIG 21 il determina pe ministrul apararii, Gheorghe Tinca, sa ordone incetarea zborurilor cu acest tip de avion. Zborurile sunt reluate in acelasi an. In perioada 1990-1994, 17 aparate de vanatoare de productie sovietica de tip MIG 21, 23 si 29 se prabusisera, din diferite motive.
In luna iulie 1995, un avion MIG 21 al UM 019051-Deveselu se prabuseste, dupa 15 minute de la decolare, ambii piloti pierzandu-si viata. Aparatul, aflat intr-un zbor de cercetare meteo combinat cu un exercitiu de simulare a tragerilor in tinte terestre, este distrus aproape in totalitate, facand foarte dificila sarcina comisiei de ancheta.
Dupa o luna, un alt avion MIG-21, cu dubla comanda, cade pe aerodromul Gearmata (Timisoara), din cauza unei defectiuni tehnice majore a motorului. Cei doi piloti se salveaza prin catapultare.
In decembrie 1996, un MIG-21 cade in zona localitatii Parjol, judetul Bacau, in timpul unui zbor de antrenament. Pilotul s-a salvat prin catapultare. In acelasi an, pe 10 decembrie, un MIG-21 cu dubla comanda s-a prabusit in timpul unui zbor de instructie. Aparatul a fost distrus, dar cei doi piloti s-au salvat prin catapultare.
Pe 21 aprilie 1999, un MIG-21 a fost avariat la aterizarea dupa un zbor de antrenament, in apropiere de Campia Turzii, ca urmare a unei erori de pilotaj.
Pe 12 mai 2001, un MIG-23 s-a prabusit, in apropierea localitatii banatene Capalnas, in timpul unui zbor de instructie, pilotul aparatului pierzandu-si viata in accident.
Un alt accident aviatic soldat cu moartea pilotului s-a petrecut pe 12 mai, in judetul Timis, cand aparatul MIG 23 pilotat de locotenent-comandor Dorin Eremie Craiu s-a prabusit in timpul unui zbor de antrenament.
In august 2001, un avion MIG 21 Lancer, cu dubla comanda, s-a prabusit imediat dupa decolare, in apropierea unitatii de aviatie din Bacau. Ambii piloti s-au salvat prin catapultare.