17 Apr. 2018 14:18 , de Valentina Postelnicu

Aeroportul Băneasa se redeschide la sfârșitul lui 2019; Minea: Va avea o capacitate de 300 de pasageri pe flux pe oră

Distribuie

Aeroportul Băneasa se redeschide la sfârșitul lui 2019. Secretarul de stat din Ministerul Transporilor, Ionel Minea a declarat că se dorește ca aeroportul să aibe  o capacitate de 300 de pasageri pe flux pe oră. Este un nou termen avansat de oficialii Ministerului, după ce aceștia vorbeau, în urmă cu un an, despre deshiderea aeroportului pentru cursele comerciale la sfârșitul acestui an.

Directorul general al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB) din 2017, Liviu Radu, vorbea, în urmă cu un an, despre  redeschiderea pentru zborurile comerciale a Aeroportului Internaţional Aurel Vlaicu din Băneasa, închis pentru acest tip de activitate în 2012.

”Lucrăm deja la operaţionalizarea aeroportului pentru zboruri comerciale de linie şi de tip charter; terminalul de la Băneasa a fost consolidat şi restaurat în exterior, deoarece el a fost catalogat ca monument istoric, în acelaşi timp, avea şi aşa-zisa bulină roşie; acum se continuă amenajarea interioară. Licitaţia pentru proiectare este în curs, sperăm să finalizăm lucrările anul viitor şi să fie reintrodus în exploatarea comercială pentru linie şi charter. Deocamdată nu avem niciun motiv să ne îndoim că în 2018 vom termina această operaţiune”, spunea atunci Liviu Radu, directorul general al CNAB.

Acum, oficialii Ministerului Transporturilor vin cu un nou termen pentru redeschiderea aeroportului, și anume sfârșitul anului 2019.

“Având în vedere anii care au trecut peste acest aeroport închis traficului aerian, avem şi aici un plan de acţiune astfel încât pe 31 decembrie 2019 să fie operaţional Aeroportul Băneasa, cu o capacitate de 300 de pasageri pe flux pe oră “, a declarat Ionel Minea, marţi, în cadrul unei dezbateri organizată de Comisia pentru transporturi şi infrastructură din Camera Deputaţilor.

El a precizat că siguranţa navigaţiei nu este afectată pe Aeroportul Internaţional “Henri Coandă” de la Otopeni, iar lucrările de reparaţii se desfăşoară potrivit calendarului.

Minea a arătat că pista 2 a aeroportului Otopeni va fi funcţională la 20 iunie. ”Vă pot spune că siguranţa navigaţiei nu este afectată. Dacă aceasta ar fi afectată, de îndată, Autoritatea Aeronautică ar impune restricţii. Sigur că în acest moment sunt câteva restricţii pentru anumite tipuri de aeronave, pentru cele cu patru motoare, dar asta nu înseamnă că restul avioanelor nu aterizează şi nu decolează în condiţii de securitate şi siguranţă a navigaţiei”, a precizat Ionel Minea.

Minea a mai spus că pe 12 aprilie au început lucrările la calea de rulare.

”Vor fi finalizate pe data de 21 aprilie, adică în mai puţin de cinci zile. În zona pistei 1 se lucrează în acest moment la suprafeţele de mişcare. Sunt în lucru 3.000 de metri pătraţi de betoane, de dale care sunt acum înlocuite şi se va merge până la aproximativ 12.000 de metri pătraţi care vor fi înlocuiţi în continuare. Se lucrează în regim de două schimburi pe zi, de dimineaţă până seara, la orele 22,00. Şi în 20 aprilie, adică în mai puţin de câteva zile, vor demara lucrările la pista 1, şi anume pe zona laterală a pistei, acea zonă care acum ne-a obligat să impunem restricţii pentru aeronavele cu patru motoare, pentru Boeing-ul 747. Deci, în 20 aprilie vor începe lucrările la acostamentul pistei 08 dreapta, pista 1 şi vor finalizate în jurul datei de 10 mai”, a mai spus oficialul Ministerullui Transporturilor.

În decembrie 2010, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a anunţat că Aeroportul Aurel Vlaicu – Băneasa, urmează să deservească doar curse business şi VIP, urmând ca traficul low-cost să fie mutat pe Aeroportul Henri Coandă – Otopeni, ceea ce înseamnă că preţul acestora va creşte ca urmare a costurilor mai mari presupuse de această schimbare.

Ea preciza că pentru transformarea aeroportului Băneasa va fi necesară dezvoltarea infrastructurii aeroportuare (terminal, heliport, platforme), dezvoltarea infrastructurii adiacente (turn de control, hangare, zonă de întreţinere şi alimentare) şi dezvoltarea infrastructurii de acces (staţie subterană de metrou şi parcări).

Citește și: VIDEO/ Bucureștiul are peste 200 de străzi de pământ. În Capitală, ca la țară!

Loading...
Comentarii